Dieta cu consum ridicat de proteine

Dieta bazată pe consumul ridicat de proteine oferă o varietate mare de combinații. Este permis practic orice tip de carne, cu excepția produselor afumate, mezelurilor sau pateului. Accentul se pune pe consumarea alimentelor proaspete, care de fapt este modul cel mai sănătos de hrănire. Verdețurile, conopida, broccoli, spanacul sau ciupercile pot fi consumate în cantități nelimitate. Limitat sunt permise și produsele lactate fermentate (iaurt, chefir), brânzeturile ușoare sau untul. Chiar și ouăle pot fi consumate în voie.

Ca și gustare poți consuma un pumn de migdale, nuci sau alune.

 

Cum funcționează dieta proteică?

Când carbohidrații sunt restricționați drastic din alimentație, organismul începe să caute surse alternative de energie. Când începem să consumăm mai multe proteine, organismul redirecționează metabolismul. Astfel, sursa de energie se schimbă, nu va mai fi din glucoză (zahăr și carbohidrați) ci va fi din depozitele de grăsime.

 

Este important să consumi alimente cu conținut de calciu

Într-o dietă cu consum ridicat de proteine se elimină prin urinare o cantitate mare de calciu, un mineral foarte important pentru sănătatea oaselor. Așadar este foarte important ca pe lângă fructele permise (lămâi, grepefruit, avocado, căpșuni, afine, zmeură, mure) și legume să consumi și o cantitate suficientă din produsele lactate permise, astfel vei asigura organismului tău o funcțonare normală și un aport normal de vitamine și minerale.

 

Folosește condimente pentru a da gust mâncării

Uniformitatea gustului poate fi eliminată prin folosirea de condimente- proaspete sau uscate. Ele sunt de asemenea o sursă suplimentară de vitamine și minerale și contribuie la o digestie mai bună. Pentru început adăugă în mâncare oregano, busuioc, maghiran, mărar, curry sau curcuma.

 

Și metoda de gătire este importantă

Este important de știut că sosurile pe bază de faină și folosirea grăsimilor în exces nu sunt o alternativă sănătoasă. Este indicată gătirea cărnii prin fierbere sau la grătar și utilizarea de uleiuri presate la rece. Datorită conținutului ridicat de grăsimi hidrogenate, margarina este interzisă și ar trebui exclusă din orice meniu.

 

DIETA CU APORT RIDICAT DE PROTEINE

PERMISE ÎN CANTITĂȚI NE-LIMITATE (pe tot parcursul dietei)

  • Legume: salată verde, spa-nac, chard elvețian, broccoli, fasole, varză, sparanghel
  • Ierburi aromatice

PERMISE ÎN CANTITĂȚI LIMITATE**

  • Fructe: lămâi și limete
  • Din ziua 11 până în ziua 30 de asemenea afine, căpșuni, mure, zmeură, cireșe, mere, pere, grapefru-it, piersici
  • Din ziua 11 până în ziua 30 de asemenea: dovleac, castraveți, ri-dichi, sfeclă roșie, varză murată
  • Proteine: pui, curcan,mânzat, vită, pește, vânat, leguminoase (fasole, mazăre, linte, soia, năut...)
  • Grăsimi: nuci (migdale, alune indie-ne, nuci, alune) și semințe, avocado, uleiuri presate la rece (măsline, co-cos)
  • Produse lactate: brânză dulce de vacă, iaurt,chefir, lapte acru
  • Carbohidrați: hrișca, orez brun, qu-inoa, amarant
  • Altele: ouă, ton, lapte de migdale sau soia, proteine din zer
  • *Cantitățile permise se referă la me-niu.

INTERZIS

  • Zahăr și înduclitori artificiali
  • Gustări dulci sau sărate
  • Cartof
  • Cereale prelucrate, grău, ovăz, orz, orez alb, făină de porumb
  • Lapte și produse lactate (altele decât cele permise)
  • Alcool
  • Cafea (înlocuiește-o cu ceai verde)
 

MENIU

MIC DEJUN

  • Smoothie cu banană, afine și spanac
  • Smoothie cu ananas și mentă
  • Smoothie cu măr, 2 linguri de fulgi de hrișcă și scorțișoară
  • 2 ouă
  • 1 conservă mică cu ton

PRÂNZ

  • Hrișcă cu ardei, măsline negre, semințe de dovle-ac și curcuma
  • Legume gătite pe aburi (nelimitat), pește la grill (150 g)
  • Salată de verdețuri asortată cu leguminoase fierte (150 g)
  • Supă de verdețuri + 150 g carne + 1 pumn des-chis de carbohidrați per-miși
  • verdețuri + 150 g pește + 1 pumn deschis de carbohidrați permiși

CINA

  • Salată de verdețuri asortate (nelimitat) și pui la grill (150 g)
  • Salată verde (nelimi-tat) cu ouă fierte și fasole (150 g)
  • 200 g brânză dulce de vacă cu fructe proaspete
  • 150 g pește + ver-dețuri
 

GUSTARE

  • chefir (200 g)
  • 10 nuci
  • Căpșuni (un pumn deschis)
  • Măr
  • Morcov

DUPĂ ANTRENAMENT

  • O lingură de pro-teine din zer +100 ml lapte vegetal + apă

MAI MULTE

  • Produsele lactate fermentate pot fi consumate mai multe de 200 g/zi, ouă și tofu 150 g/zi, cereale integra-le și produse din acestea 100 g/zi, fructe cu coajă și seminșe 30 g/zi.
  • Meniurile pot fi schimbate între ele
  • Dacă nu faci antrenament, atunci masa de după antrenament poate fi sărită