12 lucruri mai puțin cunoscute despre cel mai magic super aliment din lume

03.02.2015

Știai că Națiunile Unite a declarant spirulina cel mai exceptional aliment al viitorului?

Și nu este de mirare.

Spirulina este unul din alimentele cele mai puternice și mai concentrate din punct de vedere nutritional. Și ca majoritatea super alimentelor este atât un produs alimentar cât și medicament.

Potrivit experților în sănătate, spirulina are puterea de a ne oferi o nutriție maximă, sănătate și energie, cu un minim de calorii și fără acizi grași trans. Spirulina are puterea de a ne ajuta să atingem greutatea ideală, să ne menținem o dietă echililbrată și sănătate optimă.

Deși spirulina a fost foarte mediatizată în ultimul timp, sunt unele lucruri care au rămas încă nespuse despre acest super aliment fantastic. Iată ceva ceea ce s-ar putea să nu știi:

Spirulina aparține împărăției de bacterii și nu a regnului vegetal

Deși este numită alga verde-albastră, ea este o cianobacterie (adică bacteria albastră)

Există 35 de soiuri de spirulină, iar unele sunt superioare altora

De exemplu: Spirulina platensis este superioară Spirulinei maxima în ceea ce privește conținutul de lipide, având un conținut mai ridicat de acid linoleic care ajută la formarea prostaglandinelor, cu rol în reglarea tensiunii arteriale, prevenirea şi ameliorarea diverselor procese inflamatorii.

Spirulina poate supraviețui celor mai dure temperaturi

Indiferent dacă este congelată și apoi ținută la frigider,  la temperatura camerei sau procesată, ea își păstrează în continuare toți nutrienții.

Spirulina are cea mai mare concentrație de proteine față de orice alt aliment

În funcție de soi este alcătuită din 65 -71% proteine, în timp ce făina de soia conține doar 35% proteine brute.

Este o sursă completă de proteine

Conține toți cei 8 aminoacizi esențiali și 18 aminoacizi în total.

Spirulina are o digestibilitate mare a proteinelor comparabil cu cazeina din lapte

Celulele sale nu au pereți de celuloză, ei sunt compuși din mucopolizaharide (MPZ) – nişte zaharuri complexe intercalate cu zaharuri simple, aminoacizi şi, uneori, cu proteine. Acestea sunt complet digerabile, putând înlocui cu succes alte vegetale, seminţe sau chiar alge care conţin greu digerabila celuloză. În plus, MPZ sunt creditate cu capacitatea de a întări ţesuturile corpului uman, făcându-le mai elastice şi mai rezistente, având şi un efect puternic antiinflamator.

Conținutul de fier al spirulinei îl depășește pe cel al spanacului crud, cerealelor intergrale și este echivalent cu cel din carnea roșie

  • În funcție de soi este de 25-50 de ori mai bogată în fier decât spanacul
  • de 12 x mai mult fier (83.8 mg/100g)-ca in ficatul de vita (6.5 mg/100 g),
  • de 29 x mai multa Beta-Caroten (246 mg/100 g)-ca in morcovi (8.4 mg/100 g),
  • de 3 x mai multi Acizi grasi polinesaturati (1340 mg)-ca in primula de seara,
  • Spirulina cu o digestibilitate de 85 % - 95 % - fata de carnea de vita cu 20 %,
  • de 3 x mai multa proteina vegetala 67 %-ca in proteina de vita 21,3 %,

Este cea mai mare sursă de vitamina B12

Este de două până la șase ori mai bogată în vitamina B12 decât cel mai apropiat rival, ficatul de vită

Sportivii au mult mai multă rezistență și forță atunci când consumă spirulină

Spirulina este cea mai bogată sursă de acid linoleic esențial (GLA) după laptele matern

GLA este responsabil pentru reducerea inflamației

Spirulina aplicată pe piele protejează împotriva radiațiilor ultraviolete

Datorită pigmentului albastru, poți crea o protecție solară făcută în casă printr-un amestec 50/50 de spirulină și ulei de cocos organic, recomandat în special dacă ai pielea sensibilă.

Spirulina este un tonic excelent, stimulează sistemul imunitar, ucide celulele canceroase și oferă protecție împotriva infecției cu HIV

Crește producția de celule macrofage, celule B și este un medicament natural care ucide cancerul.

Ești gata să îți îmbunătățești sănătatea?

Spirulina are puterea de a îți îmbunătăți sănătatea, stimulează sistemul imunitar, curăță și alcalinizează organismul și îmbunătățește chiar și sexualitatea.

Spirulina are puterea de a te hrăni la cel mai profund mod posibil, astfel îți recomandăm să o incluzi în dieta zilnică. Adaugă o linguriță în smoothie-uri, peste salate sau în batoane proteice făcute în casă. Te vei simți excelent și vei simți o îmbunătățire a stării de bine.

sursa articolului: http://www.mindbodygreen.com/0-17285/15-little-known-facts-about-the-worlds-most-magical-superfood.html