Dieta care accelerează metabolismul

Află aici

5 Alimente pentru întărirea sistemului imunitar

24.11.2014

Sistemul imunitar poate fi ținut ușor la un nivel ridicat dacă ne alegem alimentația potrivită.  Învață să-ți menții organismul rezistent indiferent de anotimp, printr-o alimentație potrivită!

Iată mai jos o listă de câteva alimente care te vor ajuta cu siguranță să te menții sănătoasă.

Iaurtul.

Pe lângă faptul că este bogat în calciu, în proteine și în vitamina B2 iaurtul stimulează digestia și întărește imunitatea organismului. El conține probiotice, așa numitele „bacterii bune”  care mențin sănătatea intestinelor și a tractului intestinal la cote optime. Un studiu efectuat de cercetătorii din Suedia a scos în evidență faptul că persoanele care au consumat iaurt cu Lactobacillus reuteri (un probiotic care împiedică înmulțirea virusurilor răcelii) au prezentat un risc cu 33% mai scăzut de a se îmbolnăvi. 

Usturoiul și ceapa de preferat crude.

Usturoiul este considerat un antibiotic natural, al cărui consum ne protejează de bronșite și de traheite. Unul dintre ingredientele cheie este alicina, care luptă împotriva infecțiilor și a bacteriilor. La fel și ceapa, ne face mai rezistenți  față de bolile respiratorii. Ele trebuie consumate crude pentru eficiență maximă. 

Nuci,  migdale și semințe de dovleac.

Conțin multe fibre, vitamine și antioxidanți. Nucile sunt un inamic de temut al infecțiilor, fapt datorat conținutului de omega 3 și de polifenoli. Migdalele, bogate în vitaminele E și B, întăresc organismul și îl apără de efectele nedorite ale stresului. Semințele de dovleac protejează împotriva cancerului și sunt bune pentru sănătatea creierului. 

Bananele.

Aceste fructe sunt bogate în carbohidrați, antioxidanți, potasiu și vitamina B6. Ele protejează celulele împotriva radicalilor liberi și diminuează astfel riscul de cancer. De asemenea bananele ajută la scăderea tensiunii arteriale și îmbunătățesc sănătatea părului și a pielii.

Ciocolata neagră.

Datorită conținutului bogat în flavonoide, ea reduce tensiunea arterială și alungă stresul. Este o sursă excelentă de minerale (magneziu, fier, calciu), vitamine (A, B1, B2, C, D si E) și antioxidanți, elemente care previn îmbătrânirea creierului și te protejează împotriva Alzheimerului.