5 combinații alimentare de evitat

Hormonii care te îngrașă!

Află aici

5 combinații alimentare de evitat

07.08.2014

Alimentele pe care le ingerăm zilnic sunt direct răspunzătoare de starea noastră de bine iar alegerea și combinarea lor corectă stau la baza unei nutriții echilibrate.  De aceea fără un minim de cultură nutrițională și culinară poți face greșeli ce îți pot afecta sănătatea. Îți prezentăm în rândurile de mai jos câteva combinații greșite de alimente pe care trebuie să le iei în calcul atunci când te așezi la masă pentru a preîntâmpina probleme digestive.

Proteina animală în combinație cu amidonul ( carne + cartofi).

Această combinație este una dintre cele mai des întâlnite. Trebuie să rețineți faptul că amilaza salivară este distrusă în stomac în mediul cu nivel ridicat de aciditate. Digestia proteinei necesită un mediu acid, iar amidonul un mediu neutru. De asemenea timpul necesar digestiei proteinelor și glucidelor variază. Astfel, va exista o discrepanță care va duce la indigestie.

Fructele consumate în timpul mesei sau după masă.

Fructele trec repede prin stomac și se digeră în intestin. Când combini fructe cu alimente care se digeră mai greu, cum ar fi carnea, cerealele, și chiar fructele mici de apă, cu banane, fructe uscate și avocado, acestea rămân prea mult timp în stomac și încep să fermenteze, deoarece fructele într-adevăr acționează ca un zahăr. Iar zaharurile nu sunt ușor de digerat. De aceea fructele trebuie să fie consumate singure și nu în combinație cu alte alimente.

Combinarea a două surse bogate în proteine (șuncă și ouă, nuci și iaurt etc.)

Proteinele concentrate au nevoie de o lungă perioadă de timp pentru a fi descompuse, îngreunând sistemul digestiv și epuizând-i energia. Cel mai bine este sa mănânci carne la ultimul fel de mâncare deoarece în acest moment arderile digestive și enzimele au activitate maximă. Este bine să adaugi legume care au conținut ridicat de apă  precum ceapa, conopida, broccoli, sau salata verde.

Combinația zahăr – glucid.

Atunci când glucidele sunt combinate cu zaharuri, ele vor fi deghizate. Amilaza salivară necesară în digestia glucidelor nu este prezentă  în saliva și astfel digestia glucidelor este împiedicată iar zaharurile vor fermenta în stomac. Făinoasele și amestecul cerealelor și pâinii cu fructe dulci reprezintă un exemplu al acestei combinații, care trebuie evitat. 

Lichidele în timpul sau imediat după masă.

Apa trece prin stomac în aproximativ 10 minute. Sucul necesită între 15 și 30 de minute. Orice lichid aflat în stomac diluează enzimele de care organismul are nevoie pentru a digera proteinele, glucidele și grăsimile. De aceea este indicat să bei  apă cu cel puțin 10 minute înainte de a te așeza la masă. După ce ai mâncat, așteaptă aproximativ o oră înainte să consumi orice fel de lichid – sau chiar mai mult dacă ai avut o masă mai complexă.