6 moduri de a elimina balonarea

21.06.2016

”Cât mă simt de balonat/ ă!” este o frază pe care cu siguranță ai rostit-o și ai auzit-o și de la alții. Studiile arată că 10-25% dintre persoanele sănătoase resimt de mai multe ori în viață senzația de balonare.

Balonarea poate fi resimțită diferit de la persoană la persoană, astfel unele persoane resimt balonarea datorită constipării, altele datorită gazelor existente în tractul digestiv, iar altele datorită reteției de apă. Unul dintre efectele balonării este creșterea volumul abdomenului.

Cauzele balonării sunt diferite, dar îți oferim 6 modalități de a evita disconfortul produs de balonare:

Consumă fibre

Lipsa de fibre din alimentație provoacă constipație. Alimentele care sunt bogate în fibre (legume, fructe, cereale integrale) ajută și la pierderea în greutate. Fibrele oferă senzație de sațietate și ajută la eliberearea constantă și treptată a zahărului în sânge.

Este recomandat ca fibrele să fie consumate treptat pentru a fi mai ușor de digerat. Surse de fibre ușor digerabile sunt: dovleacul, morocovi, spanac, fructe de pădure, mango, papaya, semințele de chia, fulgii de ovăz, quinoa, orz. Sursele de fibre mai greu de digerat sunt: fasolea, conopida, broccoli, varza.

Mănâncă încet

Balonarea este de multe ori asociată cu înghițirea aerului datorită mâncatului prea rapid și a vorbitului în timpul mesei. Așadar nu uita și mănâncă ÎNCET! Mestecă fiecare bucată de mâncare îndeajuns și nu vorbi în timpul mesei, iar astfel nu vei fi balonat/ă din cauza aerului înghițit.

În plus vei mânca mai puțin deoarece vei resimți senzația de sațietate. Și încă un beneficiu: vei pierde în greutate!

Mănâncă mese mici

Dacă vei mânca încet și vei mesteca bine mâncarea, vei mânca mai puțin. Se recomandă 3 mese principale pe zi (mic dejun, prânz, cină) și 2 gustări mici dacă apare senzația de foame între mese.

Mai mult potasiu și mai puțină sare

Balonarea se asociază de multe ori la femei și cu fluctuațiile hormonale provocate de ciclul menstrual. Modificări hormonale determină retenția de apă și ca urmare balonarea. Consumarea de alimente bogate în potasiu (banane, papaya, avocado, pepene galben, sfecla, caise și prune uscate) și reducerea consumului de sare ajută la diminuarea balonării datorată retenției de apă.

Fii activ/ă

Activitatea fizică ajută la o digestie mai bună deoarece stimulează alimentele să se deplaseze în intesine și facilitează eliberarea gazelor din organism. Mersul pe jos sau alergatul sunt ideale pentru a combate un abdomen umflat.

Consumă suplimente alimentare naturale

Sensilab a creat pentru tine o gamă de suplimente alimentare naturale care te ajută la eliminarea balonarii: