6 motive pentru care ești obosit tot timpul

Hormonii care te îngrașă!

Află aici

6 motive pentru care ești obosit tot timpul

17.11.2014

Te odihnești destul în fiecare noapte și cu toate acestea pe parcursul zilei resimți oboseala și lipsa de energie? Descoperă în rândurile de mai jos 6 motive din cauza cărora nu ai energie

Deficiența de vitamina B12

Atunci când organismul nostru secretă un nivel scăzut de vitamină B12, celulele roșii din sânge și neuronii nu mai funcționează corespunzător. Astfel va scădea cantitatea de oxigen purtată de sânge și distribuită în corp, ceea ce te va face să te simți fără puteri. Oricine poate avea o carență a vitaminei B12, dar riscul este mult mai mare pentru persoanele care au o suferință digestivă precum boala celiacă, boala lui Crohn sau anemie pernicioasă.

 

Probleme cu tiroida

Când nivelul hormonilor tiroidieni este scăzut, cantitatea de energie din organismul tău este „pe avarie“, așa că, indiferent ce ai face, ești fără energie. Dacă pe lângă oboseală mai observi că ai pielea foarte uscată (deși nu aveai astfel de probleme), îți cade părul sau ai variații semnificative de greutate, trebuie să mergi la medic și să ceri un set de analize de sânge pentru a vedea dacă ai probleme cu tiroida. 


Surmenarea pe fond de stres

Hormonul stresului, cortizolul, este la nivel maxim dimineața și scade spre după-amiază seara. Acesta este esențial pentru menținerea ritmului zilnic. Dar când apare stresul cronic, pe perioadă lungă de timp, nivelul de cortizol crește în mod excesiv pentru a ne menține organismul în stare de alertă tot timpul, fapt care cauzează tulburări de somn, atât din perspectiva calității, cât și a cantități orelor de somn dormite pe noapte.


Mănânci prea mulți carbohidrați

Persoanele care obișnuiesc să consume zilnic o cantitate mare de carbohidrați au un nivel ridicat de zahăr în organism pe parcursul zilei, iar seara târziu nivelul de glucoză din sânge ajunge la cotă minimă. Din acest motiv, în dimineața următoare te vei trezi deja fără putere și vei simți nevoia de alți carbohidrați pentru a-ți reface stocul de energie. Un mic dejun… făinos nu va face altceva decât să continue acest cerc vicios. Așa că începe ziua cu cereale integrale, lactate degresate și proteine (precum cele din ouă). 

Lipsa de fier

Fierul este esențial pentru formarea de globule roșii, acelea responsabile cu oxigenarea sângelui. Fără o cantitate suficientă de fier, organismul tău va fi privat de oxigen, deci te vei simți permanent fără energie.

Deshidratarea

Oamenii care nu reușesc să-și înlocuiască 1,5% din conținutul de apă din organism trec prin stări emoționale tulburi și suferă de lipsă de energie. Este valabil mai ales în cazul femeilor, ele fiind cele mai afectate. Așadar, asigură-te că bei cel puțin 8 pahare mari de apă în fiecare zi și chiar peste ca să-ți asiguri aportul necesar de apă.