Semenele dezechilibrelor hormonale

Află aici

Alimente capcană la micul dejun

25.08.2014

Micul dejun ar trebui să fie cea mai importantă masa a zilei spun nutriționiștii, însă cei mai mulți dintre noi alegem să-l înlocuim cu o simplă cafea sau alimente care ne dau o impresie falsă de masă sănătoasă

Îți prezentăm în lista de mai jos câteva alimente pe care mulți dintre noi alegem să le consumăm frecvent la micul dejun și care pot fi dăunătoare sănătății dar și siluetei.

Cereale colorate, cu lapte sau iaurt.

Dacă vrei ca micul dejun să-ți fie folositor fie pentru starea generală de sănătate fie pentru slăbit atunci trebuie să lași deoparte astfel de cereale cumpărate deseori din supermarket. Ele sunt pline de coloranți și zahăr (între 10 și 100 de gr.) și mai conțin de asemenea fructe uscate, ciocolată ( ce cresc valoarea calorică) dar și aditivi alimentari precum E476, unul dintre cei mai controversați.

Iaurtul cu fructe.

Gama de iaurturi cu fructe este extrem de diversificată și răspândită pe rafturile magazinelor. Chiar dacă sunt foarte plăcute la gust și pot potoli foamea pentru câteva ore, iaurturile  cu fructe sunt  pline  de coloranți, arome artificiale și foarte mult zahăr.  Consumă întotdeauna iaurt simplu ( cu 0% grăsime dacă ești la cură) în care poți aduga bucăți de fructe proaspete și chiar îndulcitor stevia care are 0 calorii.

Batoane cu cereale și fructe

Batoanele de cereale conțin zahăr sau înlocuitori de zahăr, precum și o serie de aditivi cu efect toxic asupra organismului. Daca vreți o masă bogată în fibre, alegeți fulgii de cereale integrale, fructele sau legumele proaspete.

Covrigi și cafea

Tot mai multe persoane în goana către muncă se opresc la simigerie pentru a-și cumpăra banalii covrigi calzi ca și substituent al mesei de dimineață. Nutriționiștii avertizează că aceștia au un indice glicemic foarte mare ceea ce înseamnă că nivelul zahărului din sânge crește rapid după care începe să scadă la fel de repede. Aceste variații epuizează funcția pancreasului și cauzează rezistență la insulină, faza premergătoare diabetului.  Dacă mai adăugăm și zahărul din cafea alături de cafeină rezultă o ”bombă” pentru organism.