Alimente care îngrașă mai mult decât pâinea albă

20.10.2014

Pâinea este un aliment nelipsit de pe mesele românilor. Cu toate acestea, nutriționiștii ne sfătuiesc să limităm consumul, deoarece aceasta nu are nici un fel de proprietăți nutritive deosebite fiind practic un agent de îngrășare

Există însă alimente care contribuie la acumularea de kilograme mult mai mult decât banala pâine. Află despre ele din rândurile de mai jos.

Covrigii. Conform nutriționiștilor un covrig are între 250 și 300 de calorii, mai mult de 50 gr de carbohidrați și nici un nutrient.  Covrigii calzi, consumați zilnic pe perioade mari de timp, determină acumularea kilogramelor în plus, uzează pancreasul și, în timp, creează rezistența la insulină. Nutriționiștii au descoperit că persoanele care mănâncă zi de zi un covrig, au o greutate de două ori mai mare decât cele care consumă un covrig pe lună.

Brioșele. Au crescut în timp în dimensiuni, în prezent o brioșă conținând până la 64 de grame de carbohidrați și peste 30 de grame de zahăr. Dacă mai este realizată și din făină procesată, zahăr și unt, diferența față de o felie de tort este zero.

Sucuri și piureuri de fructe. Un pahar de 450 de grame de suc de fructe conține nu mai puțin de 75 de grame de carbohidrați și 64 de grame de zahăr.  Dacă nu poți începe ziua fără suc de fructe atunci rezumă-te la o cantitate de 100 de grame ce conține 15-20 grame de carbohidrați.

Popcornul. Mai ales cel care trebuie băgat la cuptorul cu microunde, este plin de calorii, E-uri și aditivi alimentari, care îl transformă într-o adevărată bombă  pentru sănătate cu ceas întârziat. Specialiștii spun că o pungă mare de popcorn poate atinge 1200 de calorii și asta înainte de a adăuga untul.

Iaurtul cu fructe. Este periculos pentru siluetă deoarece are un conținut ridicat de zaharuri, amidon și E-uri. Toate lactatele conțin lactoză, care este un carbohidrat natural. În general o porție de iaurt normal are de la 12 pana la 15 grame de carbohidrați, ceea ce este normal. Însă atunci când adaugi siropul de fructe, care este bazat pe zahăr, cantitatea se dublează. Te alegi astfel cu aproximativ 30 de grame de carbohidrați la o masă.

Crackerșii cu brânză. Aceștia sunt periculoși pentru silueta ta, chiar mai periculoși decât pâinea albă, deoarece nu au niciun fel de aport nutrițional. Dimpotrivă, sunt plini de aditivi, coloranți artificiali și sirop de porumb bogat în fructoză.