Salvează abdomenul de sărbători

Află mai multe

Bio: plan de meniu pentru o săptămână

02.07.2014

Este bine să ştim ce înseamnă un meniu bio pentru a putea face alegerile cele mai bune pentru propria noastră sănătate şi a familiei noastre. Alimentele bio sunt produsele alimentare care au fost crescute folosind practice ecologice, fără a se utiliza pesticide, substanţe chimice sau hormoni.

Când spunem meniu bio ne gândim la alimentaţia sănătoasă, naturală fără a fi forţate să crească. Cum fiecare dintre noi îşi doreşte să fie sănătos şi energic şi să îşi detoxifieze organismul, noi îți punem la dispoziţie un plan de meniu pentru o săptămână:

LUNI

Mic dejun: Humus (năut, ulei de măsline, usturoi, lămâie, pastă de susan, sare, piper)

La prânz: Salată de roșii cu avocado (avocado, roşii, usturoi, ceapă, zeamă de lămâie, ou)

Cina: Păstrăv la grătar cu legume mixte gratinate (păstrăv, lămâie, morcov, ardei, fasole verde, porumb, caşcaval bio)

MARŢI

Mic dejun: Pateu de dovlecel cu mărar ( 1dovlecel, mărar, zeamă de lămâie, ceapă, ulei de măsline, 1 linguriţă chimen, piper)

Prânz: Supă cremă de linte ( 1 kg linte roşie germinate, ceapă, morcovi)

Cina: Sote de legume (dovlecei, morcovi, ciuperci, 1 ardei galben şi 1 roşu, condimente)

MIERCURI

Mic dejun: Grâu cu miere,stafide şi nuci ( grâu, stafide, nuci mărunţite, miere, mirodenii)

Prânz: Salata de dovlecei şi legume marinate ( dovlecel, ardei gras, ulei, ceapa albă, condimente)

cina: Spanac  (spanac, praz, usturoi,ulei, mărar, faină, condimente)

JOI

Mic dejun: Plăcintă cu morcov (foi plăcintă, unt, zahăr, morcov râs, ulei, vanilie, bicarbonat de sodiu)

Prânz: Cartofi umpluţi cu ciuperci (cartofi, unt, ciuperci, piper, mărar)

CinaPiept de curcan servit cu legume la grătar gratinate (piept de curcan, ardei, ceapă, ciuperci, dovlecel, vinete, sos roşii, caşcaval)

VINERI

Mic dejun: Plăcintă cu măsline (foi de plăcintă, măsline fără sâmburi, ulei, ceapă, mentă verde)

Prânz: Cartofi în crustă de mălai ( cartofi medii, o mână de mălai, rozmarin, ulei de măsline, condiment, usturoi)

Cina: Pastă de măsline cu ţelină (măsline, ţelina, ceapa roşie, ulei de măsline, usturoi, pătrunjel, 1 ardei roşu)

SÂMBĂTĂ

Mic dejun: Salată de fructe (portocale, căpşuni, kiwi, lămâie, miere, frunzuliţe de mentă, coniac)

Prânz: Ciorbă cu ghimbir şi avocado (ulei de măsline, ghimbir, curmale uscate, ţelină, morcovi, conopidă, avocado, pătrunjel verde)

Cina: Dovleac copt cu usturoi şi busuioc (dovleac, ulei de măsline, sare, busuioc uscat)

DUMINICĂ

Mic dejun: Salată fresh (morcovi, mere, alune tocate, sfeclă roşie, iaurt slab)

Prânz: Salată de năut  (roşii, castraveţi, ceapă verde, mentă, năut, pătrunjel, ulei de măsline)

Cina: Ghiveci de legume (cartofi, dovlecei, morcovi, mazăre, roşii, usturoi, praz, ardei verde, ulei, ceapă, sare, piper, dafin, mărar şi pătrunjel).