Semenele dezechilibrelor hormonale

Află aici

Care grăsimi sunt bune?

23.02.2016

Știai că grăsimile sunt de două feluri:  bune și rele? Cea mai mare greșeală pe care o facem în timpul curelor de slăbire este să evităm toate tipurile de grăsimi. Unele grăsimi sunt bune pentru organismul nostru și chiar promovează procesul de slăbire.

Grăsimile rele

Grăsimile trans sunt cele care cresc nivelul colesterolului rău și promovează formarea de depozite de grăsime. Consumul de grăsimi trans crește riscul de dezovltare a bolilor cardiovasculare și a diabetului de tip II.

Grăsimile rele se găsesc în alimente precum: carnea de porc, pielea de pe pui, lapte și smântână cu conținut ridicat de grăsime, margarină, brânzeturi, înghețată, gustări (biscuiți, snackuri, popcorn, chips), cartofi prăjiți, pui prăjit, gogoși.

Grăsimile bune                        

Grăsimile bune nu numai ca ne ajută să slăbim, dar sunt și promotorii unui stil de viață sănătos. Acestea sunt o sursă bogată de energie și necesare pentru absobția viaminelor A, D, E și K. De asemenea sunt o sursă de acizi grași esențiali care sunt benefici pentru sănătatea pielii și părului și ajută la scăderea nivelului de colesterol rău, promovând astfel sănătatea sistemului cardiovascular. În lista grăsimilor bune se află și acizii esențiali Omega-3 și Omega- 6.

Grăsimile bune se regăsesc în alimente precum: unelei tipuri de uleiuri (măsline, floarea soarelui, arahide, susan, soia, porumb), avocado, măsline, alune (migdale, alune de pădure, alune de macadamia, nuci), semințe (floarea sorelui, dovleac, susan, in), unt de arahide, pește gras ( somon, ton, cod, păstrăv, sardine, anchoa), lapte de soia, tofu.

Diferența între acizi grași esențiali Omega-3  și Omega-6

Organismul nostru desfășoară multe funcții, printre care și producerea de celule noi care mențin sănătatea creierului și a sistemului nervos. Organismul nostru nu produce suficienți acizi grași esențiali, de aceea este nevoie de un aport alimentar al acestora. Acești acizi sunt necesari pentru sănătatea inimii, protejează împotriva diabetelui de tip II, a bolii Alzheimer și a declinului cognitiv datorat procesului de îmbătrânire.

Omega-6 se regăsețte în special în uleiurile vegetale, nuci și semințe.  De obicei necesarul zilnic este preluat prin alimentație.

Omega-3 se regăsește în special în peștele gras și nuci. De multe ori alimentele consumate zilnic nu conțin acest acid gras, iar dacă nu adăugăm în dieta zilnică suplimente alimentare cu conținut de Omega-3  pot apărea disfuncții cognitive sau cardiace.

Cum poți include în meniul tău grăsimi bune?

  • Gătește cu ulei de măsline
  • Consumă avocado
  • Compune-ți gustări sub formă de alune,  semințe sau măsline

Suplimentul alimentar SUPER OMEGA 3 + Q10 conține 1000mg ulei de pește bogat în Omega-3 și 50 mg coenzima Q10 într-o singură capsulă (doza zilnică recomandată)!

Consumul zilnic al acestor capsule asigură funcționarea optimă a sistmeului cardiovascular.