Salvează abdomenul de sărbători

Află mai multe

Carnea de miel, avantaje si dezavantaje pentru silueta ta

21.04.2014

Friptura de miel este nelipsita de pe masa de Paste, asa e traditia si trebuie sa recunoastem ca este si foarte gustoasa.

Pe principiul tot ce e gustos nu face bine la silueta, multe femeie se tem ca Sarbatorile aduc cu ele kilograme in plus.

Ei bine, n-am vrea sa ai aceasta dezamagire, mai ales daca te-ai chinuit pana acum sa  tii o cura de slabire ca sa arati senzational vara asta. 

 

Carnea de miel e SURSA de PROTEINE 

ATENTIE daca vorbim de un miel tanar,  de pana un an de zile, carne de miel este o sursa importanta de nutrienti necesari organismului.

Dintre avantajele consumului carnii de miel se numara:

  • este o sursa bogata de proteine
  • asigura 30% din necesarul zilnic de zinc
  • stabilizeaza nivelul zaharului din sange
  • contine vitamina B12, necesara in formarea celulelor rosii din sange, in prevenirea anemiei
  • contine vitamina B3 sau niacina, element care asigura protectie impotriva dementei si a altor boli cognitive ce vin o data cu varsta
  • imbunatateste activitatea splinei si a rinichilor
  • inlatura starea generala de slabiciune si durerile abdominale
  • conţine seleniu, lipsa acestui mineral din organism dublează riscul de astm
  • creste capacitatea sexuala a barbatilor si trateaza sterilitatea femeilor
  • bogată în carnitină, un aminoacid esenţial, mai rar întâlnit în alte alimente, care are capacitatea de a-i asigura organismului energia de care are nevoie pentru a funcţiona bine.

Si totusi, consumul exagerat de carne de miel produce dezavantaje asupra organismului. Chiar daca nu consumati foarte multa carne de miel, daca e pregatita cu grasime si mult ulei, va avea acelasi effect devastator asupra siluetei. Prin urmare , inainte de-a va bucura de masa de Paste e bine sa fiti constiente si de dezavantajele  care pot aparea.

CARNEA DE MIEL creste nivelul de COLESTEROL

  • continutul ridicat de grasime creste nivelul de colesterol in sange
  • conține purine, substanțe naturale care pot cauza probleme persoanelor predispuse la gută sau pietre la rinichi
  • contine sodiu, prea mult sodiu este de obicei asociat cu tensiune arterială crescută și un risc crescut de atac de cord sau accident vascular cerebral
  • Proteina proaspătă din carnea de miel poate provoca si alergii, care apar la 6-12 ore de la consum
  • Excesul de carne este asociat cu eliberarea mai multor toxine in organism, cauza a unor boli severe precum guta si cancerul de colon
  • periculoasa pentru persoanele cu hiperuricemie (crestere a nivelului de acid uric in sange, care provoaca guta si calculii biliari) 

Gustul cărnii de miel depinde in mare parte de hrana pe care a consumat-o mielul în timpul vieţii, fie cereale, fie iarbă, însă atâta timp cât este preparată aşa cum trebuie, carnea de miel poate fi considerată o delicatesă.

Interesant!

Medicii traditionalisti chinezi considerau ca in carnea de miel se gaseste mireasma dulce si energia calda, fiind un bun tonic energetic si o sursa de incalzire pentru organele din cavitatea abdominala.

Niacina (vitamina B3) din carnea de miel ofera protectie impotriva bolii Alzeimer, imbunatateste sanatatea si calitatea pielii si tine la distanta declinul mental asociat cu inaintarea in varsta. De asemenea, niacina reduce si riscul de osteoporoza.

Pont!

Fii foarte atenta cand cumperi carne de miel, acesta trebuie sa aiba copitele despicate si capul ca sa vezi dintii. Este foarte important sa nu aiba sub 9 kilograme cu totul, deoarece cu cat este mai mic cu atat contine mai multe purine care il fac mai greu digerabil, fiind o optiune foarte periculoasa in special pentru persoanele bolnave de guta. Este indicat sa cumperi un miel sau bucati dintr-un miel care sa aiba in jur de 10 - 15 kilograme, deoarece carnea va fi mai putin indigesta decat cea mai frageda.