Salvează abdomenul de sărbători

Află mai multe

Câte calorii să mănânci pentru a slăbi?

10.10.2014

Când vrei să slăbești te gândești care ar fi cea mai bună variantă de ales pentru a avea rezultate durabile și sigure. Și nu este ușor, ținând cont ca fiecare organism este  și reacționează diferit la abordările pe care le alegi în procesul de slăbire. Indiferent că vorbim de o dietă anume, un supliment alimentar sau mișcare fizică ori toate la un loc, este foarte important să ții cont de numărul de calorii pe care le introduci zilnic în alimentația ta

În rândurile ce urmează ne vom axa pe acest ultim aspect și-ți vom prezenta ce să faci și cum să afli numărul optim de calorii de care organismul tău are nevoie pentru a slăbi.

Ecuația Harris-Benedict

Este cel mai popular și eficient mod de a calcula numărul de calorii de care ai nevoie pentru a pierde în greutate. Principiul Harris-Benedict se bazează pe calculul ratei fundamentale a metabolismului  - BMR (Basal Metabolism Rate) după cum urmează:

  • Pentru femei: BMR=  655+ (9.6 X Greutatea in kg)+(1.8 X înălțimea în cm) – (4.7 X vârsta în ani);
  • Pentru bărbați: BMR= 66 +(13. X greutatea în kilograme)+ (5 X înălțimea în cm) – (6.8 X vârsta în ani);

Atenție!  Cele două formule se aplică doar pentru persoanele adulte!

Calcularea numărului de calorii consumate într-o zi

Pentru a putea determina necesarul zilnic de calorii în funcție de rata metabolismului calculată mai sus, va trebui să faci și o estimare a activităților zilnice pe care le faci. Astfel poți avea un factor de activitate de:

  • 1,4 (sedentarism);
  • 1,5 ( muncă de birou și o oră de exerciții ușoare);
  • 1,6( muncă fizică ușoară însoțită eventual de câteva exerciții);
  • 1,9 (pentru cei care sunt atleți sau practică activități foarte solicitante);

În final, înmulțește valoarea factorului de activitate la care te încadrezi cu rezultatul ecuației Harris-Benedict și vei afla care este necesarul tău zilnic de calorii.  Totuși această valoare reprezintă un total caloric pe care îl poți consuma zilnic  pentru a te menține într-o formă optimă. Dar dacă vrei să slăbești, va trebui să iei această valoarea ca punct de reper și să consumi mai puțin decât ai nevoie.

La câte calorii să renunți din necesarul zilnic pentru a slăbi?

Numărul caloriilor ingerate și al celor pe care le arzi ar putea varia de la o zi la alta. Trebuie să ții cont așadar în fiecare zi de activitățile pe care le desfășori, regimul alimentar pe care ți l-ai însușit și bine-nțeles de cât de mult vrei să slăbești. În mod tradițional, pentru pierderea a 1-2 kg pe săptămână, se recomandă reducerea numărului de calorii cu 500 pana la 1000. Dar aceste valori îți pot deregla metabolismul și, pe termen lung, pot să defavorizeze menținerea unei mase corporale corecte. Se recomandă, astfel, scăderea treptată a numărului de calorii, dacă este cazul. Începi cu 250 în prima săptămână și mărește această valoare doar daca rezultatele nu sunt satisfăcătoare.