Ce să faci și ce să nu faci dacă vrei sa fii vegetarian

Hormonii care te îngrașă!

Află aici

Ce să faci și ce să nu faci dacă vrei sa fii vegetarian

13.02.2015

Vegetarianismul a devenit un trend contemporan destul de răspândit în zilele noastre mai ales printre activiștii pentru drepturile animalelor. Însă tot mai multe femei interesate de siluetă dar și de un stil de viață sănătos aleg acest fel de alimentație

Dacă te-ai hotărât și tu să fii vegetariană iată mai jos câteva sfaturi practice despre ce să faci și ce să nu faci pentru a menține un echilibru alimentar de durată.

Ce e de făcut?

Un vegetarian adevărat trebuie să fie un veritabil maestru în combinarea alimentelor pentru o nutriție echilibrată și pentru a-și asigura toată gama de vitamine, minerale și antioxidanți pentru ca organismul să funcționeze perfect. A fi vegetarian nu înseamnă să te refugiezi în cartofi prăjiți și o mulțime de salate ci trebuie să-ți asiguri o alimentație cât mai variată din produse proaspete, neprocesate.  Astfel:

Proteinele animale trebuie înlocuite cu proteine vegetale de calitate, carbohidrați și grăsimi sănătoase.

Consumă suficientă mâncare.  Asigură-te că-ți iei necesarul de 1200 de calorii pe zi din mesele tale și include zilnic în alimentație proteine vegetale  precum: lintea, năutul, quinoa, semințe de cânepă și migdale, nuci, ciuperci, orez integral etc.

Pe perioada iernii consumă fructe și legume congelate.  Deseori acestea sunt mai sănătoase și bogate în nutrienți decât ceea ce se găsește pe piață în anotimpurile reci.

Dacă alegi să consumi și brânzeturi atunci alege-le pe cele de calitate precum brânza de capră sau feta, de preferință presărată puțin peste mâncare, nu bucăți mari.

Ce să nu faci? 

Nu opta pentru alimentele special concepute pentru vegetarieni din supermarketuri.

Deseori acestea au un conținut nutrițional dezechilibrat, conțin foarte mulți conservanți și sare în exces.

Nu mânca doar salate sau aceeași dietă în fiecare zi.  Îți vor lipsi vitaminele esențiale, mineralele și grăsimile sănătoase. Varietatea dietei este cheia către sănătate.

Nu consuma mulți carbohidrați rafinați. Odată ce ai renunțat la carne vei observa că la început ți se va face foame mult mai repede. Acest lucru te poate face să consumi cantități exagerate de pâine, paste și orez alb rafinat ceea ce  crește nivelul de cortizol favorizând grăsimea abdominală. 

Tu ce părere ai despre regimul vegetarian?