Dieta care accelerează metabolismul

Află aici

Cele mai bune rezoluții pentru un 2015 sănătos!

05.01.2015

Somnul, dieta şi exerciţiile fizice sunt primele lucruri la care trebuie să lucrezi pentru a te asigura că vei avea un corp tonifiat şi plin de vitalitate.

Pe măsură ce îmbătrânim, corpul nostru se resimte dacă nu face mişcare cu regularitate şi mâncăm haotic. De aceea, dacă vrei să apuci taurul de coarne şi să te asiguri că vei avea un corp tonifiat trebuie să îţi aduni voinţa. Acum, la început de an nou îţi vine mai uşor să te apuci de proiectele bifate pe lista de priorităţi, însă trebuie să te asiguri că nu te lasă voinţa după primele două luni ale anului.

Asigură-te că dormi suficient

Acesta este un aspect important de care corpul are nevoie pentru a se regenera. Nu ignora somnul şi nu pierde multe nopţi prin cluburi, ci încearcă să faci totul cu măsură. Somnul ajută corpul să se refacă, îmbunătăţeşte funcţiile tuturor organelor şi te menţine tânăr. Fă-ţi un orar strict de somn de la care să nu te abaţi decât în rare cazuri.

Asigură-te că bei suficientă apă în fiecare zi

Apa plată şi ceaiurile din plante medicinale sunt esenţiale pentru hidratarea corpului. De asemenea, legumele proaspete, verdeţurile şi fructele crude asigură un aport însemnat de apă, precum şi de vitamine şi minerale. Consumă-le în stare crudă pentru a hidrata corpul şi a-l hrăni cu nutrienţi esenţiali. Ca să te asiguri că vei consuma suficientă apă în fiecare zi, pune pe biroul tău o sticlă cu apă din care să consumi pe parcursul zilei. Dacă eşti pe afară, pune sticla în poşeta pentru a o avea mereu la îndemână.

Asigură-te că nu exagerezi cu cofeina

Cofeina poate aduce beneficii organismului, cum ar fi mărirea atenţiei şi îmbunătăţirea performanţelor sportive. Atenţie însă la cantitatea de zahăr asociată cofeinei din anumite produse şi la caloriile nedorite. De asemenea, o cantitate prea mare de cofeină deshidratează organismul, favorizează apariţia ridurilor şi îţi da o stare de nervozitate. Ca să fii sigur că nu depăşeşti cantitatea de cofeină este de preferat să te limitezi la o cană cu cafea la micul dejun şi să treci pe ceai verde după masa de prânz.

Consumă cu regularitate grăsimi sănătoase

Acestea nu îngrăşa, ci sunt esenţiale pentru toate organele, în special creier, inimă şi piele. Au un efect de întinerire asupra pielii şi previn degradarea creierului odată cu înaintarea în vârstă. Fie consumi suplimente alimentare de calitate care conţin acizi graşi omega-3, fie incluzi alimente bogate (somon, ulei de măsline, hering, sardine, anşoa, avocado, nuci româneşti) în aceste grăsimi în dieta ta. Ca să te asiguri că nu uiţi să consumi aceste grăsimi sănătoase, gândeşte-te ca în fiecare săptămână să incluzi măcar 2-3 dintre aceste alimente în dietă.

Asigură-te că faci sport cu regularitate

Stabileşte un scop clar, fie că vrei să slăbeşti sau să te tonifiezi şi alege o activitate sportivă care-ţi place. Este de preferat să nu te gândeşti prea mult dimineţile când îţi este foarte lene, ci să te apuci brusc de exerciţii.

De asemenea, psihologii spun că obiceiurile se formează în aproximativ 3 săptămâni. Chiar dacă vrei să renunți după doar câteva zile, mai rezistă până la peste 20 de zile. După acest prag, organizarea devine mai ușoara, iar planul inițial de fitness devine o parte importantă a vieții tale, la care vei renunța mai greu.

în plus nu uita să: iubești, să zâmbești, să dansezi, să fii liber, să împarți cu cei din jurul tău, să te bucuri de viață. să te relaxezi, să te mulțumești cu ceea ce ai,  să fii mai bun, să călătorești, să înveți lucruri noi!