Chiar ne ajută laptele să avem oase mai sănătoase?

Hormonii care te îngrașă!

Află aici

Chiar ne ajută laptele să avem oase mai sănătoase?

21.08.2014

Laptele face parte din categoria lactatelor deosebit de consumate în țara noastră de la mic la mare. Recunoscut oficial ca sursă de calciu deosebit de importantă pentru organism laptele nu a fost dintotdeauna văzut ca un miracol pentru sănătatea noastră

Studiile efectuate de cercetători de mai bine de 20 de ani susțin că el  ar trebui evitat de către adulți pentru că are proprietăți cancerigene. Ba mai mult decât atât, consumat în exces ajunge să ”fure” calciul din oase. 

Laptele blochează asimilarea calciului.

Este adevărat că laptele are mult calciu, dar în același timp el este acid pentru că are aminoacizi și face la rândul lui ca sângele să devină foarte acid. Pentru a se apăra, organismul nostru extrage calciul  din oase ajungând la situația în care calciul din lapte să nu se mai absoarbă.  Astfel un consum ridicat de lactate pe termen lung poate să ducă în mod paradoxal la lipsă de calciu și problemele aferente, conform medicului nutriționist și endocrinolog Virgil Stroescu.

Laptele nu se digeră ușor

Mamiferele au nevoie de enzima numita lactază pentru a digera lactoza (zahărul găsit în produse lactate). Cu toate acestea, între 18 luni și 4 ani, vom pierde 90 – 95%  din această enzimă – pentru că nu am fost proiectați sa mai consumam lapte după aceasta vârstă. Prin urmare după vârsta de 4 ani organismul nostru are probleme în a digera produsele lactate. Lactaza nedigerată și caracterul acid al laptelui pasteurizat încurajează creșterea bacteriilor în intestine. Aceasta contribuind la un risc mai mare de apariție al cancerului, deoarece celulele canceroase se dezvolta în medii acide.

Ce e de făcut?

Trebuie să înveți să consumi lapte și produse lactate cu moderație. Aportul necesar de calciu al organismului ți-l poți asigura și din elemente naturale precum susanul, cerealele, salata, pătrunjelul, loboda, spanacul, varza, algele, năutul, broccoli, fasolea roșie, soia și nucile. Fă sport aproape zilnic și limitează consumul de alcool. Vizitele anuale la doctor trebuie să includă și analize ale densității osoase, mai ales după menopauză la femei. 

Tu cât de mult lapte consumi zilnic?