Dieta care accelerează metabolismul

Află aici

Colesterol mărit? Ce alimente ar trebui să mănânci

28.09.2015

La nivel mondial numărul persoanelor care se confruntă cu un colesterol mărit este în creștere. Statisticile arată că în România peste 30% din persoanele adulte au colesterolul ridicat, cel mai mare procent existând între locuitorii Capitalei (46%), după care urmează locuitorii din Muntenia (38%), Banat şi Transilvania (33%), Moldova (28%) şi Oltenia (24%).

Dacă faci parte din această categorie, trebuie să știi că există un risc foarte ridicat de a dezvolta boli cardiovasculare și cerebrale, cum ar fi angina pectorală, infarctul miocardic, infarctul inschemic, accidenteul cerebral vascular, etc. 

Ce este colesterolul?

Colesterolul este o grăsime care se găsește în aproape toate alimentele de origine animală, însă niciodată în cele de origine vegetală. În organismul uman colesterolul se fixează în membranele celulare, acționând ca agent stabilizant. Acesta este așa zisul ”colesterol bun” . Când alimentația abundă în grăsimi de orgine animală, nivelul de colesterol nociv crește și începe să se depună pe vasele de sânge, ceea ce va determina îngustarea arterelor.

Ce alimente ar trebui să mănânci dacă ai colesterolul mărit?

Pe lângă eliminarea fumatului și practicarea unui sport, o dietă sănătoasă poate fi un real ajutor când vine vorba de reducerea nivelului  de colesterol.

Fructe și legume

Nu este cazul să mai detaliem importanța acestora pentru sănătate. Trebuie consumate în fiecare zi, de preferat cât mai puțin procesate.

Ouă

Deși multă vreme s-a crezut că ouăle cresc valorile colesterolului, mai nou studiile arată că 3-4 ouă fierte pe săptămână nu influențează colesterolul, ba chiar au o mulțime de avantaje atât pentru sănătate, cât și pentru dietă, deoarece conțin multe proteine și sunt bogate în vitamine și minerale.

Ulei de măsline

Evitarea produselor foarte grase nu este o idee rea, însă nu uita că nu toate grăsimile sunt egale din punct de vedere nutrițional. Specialiștii recomandă uleiul de măsline ca fiind un aliment de real ajutor în scăderea nivelului de colesterol din sânge.

Nuci, alune

O dietă bogată în nuci și alune (crude și fără adaos de zahăr sau sare) poate duce la scăderea nivelului de colesterol și a trigliceridelor.

Iaurt

Mai multe studii au demonstrat că persoanele care consumă zilnic lactate au un risc mai scăzut de a se confrunta cu probleme ale inimii. Nu s-a stabilit nicio legătură între o dietă cu lactate bogate în grăsimi și dezvoltarea unor boli de inimî. Iaurtul are un conținut riricar de calciu, proteine și vitamine.

Cereale integrale

În timp ce produsele din cereale procesate determină creșterea nivelului de colesterol rău, cele in cereale integrale au un efect diferit. Sunt bogate în vitamine, minerale, antioxidanți și fibre.

Ciocolata

Consumul de ciocolată neagră, cu conținut ridicat de cacao, scade nivelul colesterolului și a trigliceridelor.

Carnea slabă

Studii recente au demonstrat că și carnea roșie slabă (vițel) se află pe lista alimentelor benefice pentru sănătatea sistemului cardiovascular, alături de carnea de pui și cea de pește.

Semințele

Semințele conțin nutrienți beneific i pentru sănătatea organismului, în plus au fibre și proteine care controlează apetitul. Printre cele mai beneifice semințe se află cele de in și cele din cânepă.

Usturoiul

Usturoiul conține cantități mari de alicină, eficientă în scăderea colesterolului și a tensiunii arteriale. Consumă 2-3 căței de usturoi seara.

Sensilab recomandă Pachetul Colesterol STOP

 Colesterol STOP conține 3 suplimente alimenatre de top:

  • Holeostop produs din steroli 100% naturali, scade nivelulul de colesterol din sânge prin împiedicarea absobției colesterolului din alimente
  • SensOmega contribuie la buna funcționare a sistemului cardiovascular, îmbunătățind fluxul de sânge și reducând nivelul de colesterol și trigliceride din sânge
  • Hepafar conține o combinație de fosfolipide naturale din lecitină de soia, extract de anghinare și vitamina E. Vitamina E ajută la protejarea împotriva stresului oxidativ.