Dieta care accelerează metabolismul

Află aici

Cum să mănânci cu 100 de calorii mai puțin

22.01.2014

Pentru a slăbi, trebuie să arzi mai multe calorii decât mănânci. Poate fi destul de dificil, mai ales pentru că “număratul” caloriilor este o chestiune destul de neplacută. Tăierea a doar 100 de calorii din meniul zilnic te poate ajuta să pierzi 5 kg dintr-un foc.

Cel mai simplu mod de a reduce aportul caloric este de a înlocui unele alimente din meniul zilnic. La fiecare masă, chiar fără să îți dai seama, introduci în organism multe grăsimi și o cantitate nedorită de zahăr.

Uleiul de floarea soarelui

ulei_de_masline21

Este vinovat de numărul mare de calorii conținut de unele mâncăruri gătite. Prăjeala, care este de cele mai multe ori baza cu care se începe prepararea unui fel de mâncare tradițional, este cea care concentrează cele mai multe grăsimi “rele”. Prepară tocănițele, sosurile și diversele mâncăruri tradiționale fără prăjeală, adăugând câteva linguri de ulei, de preferat de măsline, la final.

Pâinea albă

paine alba

Poți încerca să prepari singură, acasă, pâine cu semințe, fără zahăr și fără nici un fel de aditivi: numai făină integrală, apă, diverse semințe, după gust, puțină sare și drojdie.

Oțetul balsamic

otet-balsamic

În locul sosurilor pentru salate, care au adesea maioneză, grăsimi, multă sare, zahăr și diverși aditivi, printre care cei mai comuni fiind potențiatorii de aroma și conservanții, fie alegi oțetul balsamic din comerț, fie îți prepari singură un astfel de oțet, cu aromele tale preferate. Oțetul te ajută să slăbești pentru că accelerează arderea grăsimilor, fiind un aliat de bază în diete.

Croissant-ul delicios

download (2)

A idee cât de nesănătos este? Pe lângă faptul că este bogat în calorii, conține și foarte multe grăsimi. Încearcă să-l înlocuiești la micul dejun cu două felii de pâine prăjită, facută din făină de grâu integrală.

Înlocuiește fructele uscate cu fructe proaspete 

fructele-uscate-la-fel-de-sanatoase-ca-cele-proaspete

Cel mai probabil ai citit că fructele uscate conțin mai mult zahăr decât cele proaspete, dar știai și că ele conțin mai multe calorii datorită lipsei de apă? În loc să ronțăi fructe confiate, mănâncă jumătate de cană cu boabe de struguri și vei scăpa de 165 de calorii cât ai clipi. 

Aplică aceste principii de fiecare dată când mănânci și vei slăbi mai ușor:

  • Bea un pahar de apa inainte de fiecare masa.
  • Cand faci omleta foloseste doar albusurile in loc de oul intreg;
  • In sandvisuri, in loc de maioneza, foloseste hummus sau mustar;
  • Daca comanzi un burger alege-l pe cel fara branza;
  • Daca nu poti bea cafeaua simpla adauga numai lapte degresat;
  • Nu manca pielea de pe pieptul de pui;
  • Spune nu crutoanelor din supa sau salata;
  • Nu adauga parmezan peste paste;
  • Foloseste hartie de copt, ca sa nu mai ungi tava cu grasime.
  • Alege orez brun in locul celui alb.
  • Foloseste mazare in loc de boabe de porumb.
  • Alege legume conservate prin congelare in locul celor conservate in apa cu sare.
  • Alege conservele de peste in suc propriu, nu pe cele in ulei.