Cum te afectează dacă te duci la culcare supărat?

01.08.2014

Somnul este esenţial pentru viaţă. Animalele private de somn au murit. Lipsa somnului poate afecta sănătatea şi chiar viaţa oamenilor. Un studiu efectuat de Societatea Americană de Cancer a indicat o creştere a riscului de deces de 1,8 ori mai mare la persoanele sănătoase care au dormit doar 6 ore pe noapte faţă de persoanele care au dormit 7-8 ore pe noapte

Persoanele care au avut o experienţă negativă şi adorm în scurt timp, nu creează creierului timp să diminueze emoţia.

Somnul amplifica şi fixează emoţia negativă, potrivit specialiştilor americani de la Universitatea din Massachusetts.

Stresul interpretat amplificat de somnul insuficient şi de oboseală creşte consumul de energie vitală (de adaptare) cu mult peste cota zilnică, obligând corpul să epuizeze treptat depozitul central şi apoi se trece la redistribuţia vitalităţii aflată în depozitele locale ale organelor mai puţin vitale pentru a completa necesarul organelor vitale.

În acelaşi timp el activează pe termen lung sistemul nervos autonom parasimpatic, îngreunând adormirea şi înrăutăţind calitatea somnului, crescând şi mai mult sensibilitatea la agenţii stresori sau interni care determină amplificarea şi creşterea în durată a stresului interpretat.

Medicii au analizat 106 persoane de ambele sexe prin expunerea lor la diverse experienţe: negative (de exemplu, vizionarea unor accidente rutiere), pozitive (festivităţi cu copii) şi neutre (înregistrări cu peisaje).

Persoanele care s-au culcat imediat după ce au trecut prin aceste experienţe au avut, la trezire, aceleaşi reacţii la „revederea“ lor.

Acest lucru a fost valabil pentru orice tip de experienţă, creierul conservând atât emoţiile negative, cât şi pe cele pozitive şi neutre. In schimb, cei care au mers la culcare mai tarziu au o reactie mai diluata dupa 12 ore.