Salvează abdomenul de sărbători

Află mai multe

De ce să eviți privitul la televizor

28.05.2014

Odată cu invenția sa, televizorul a devenit cel mai puternic instrument de comunicare cu masele, un veritabil partener de diseminare al informațiilor de orice tip  și un mijloc de a ne petrece timpul liber și momentele de relaxare.

Numit „o fereastră către lume” el a produs schimbări majore în stilul nostru de viață, însă adesea acestea nu au fost tocmai pozitive.  Ba din contră, există o mulțime de efecte nocive ale privitului la televizor care îți pot da suficiente motive să renunți la el.

Televizorul inhibă activitatea cerebrală. Rata crescuta a schimbărilor de plan la TV inhibă activitatea conștientă de autoprotectie în fața mulțimii informațiilor. Creierul suprasolicitat va decupla atenția, putând-se astfel intra în transă hipnotică. Neurologii arată că, numai după câteva minute de vizionare, din punct de vedere al activității cerebrale, se sesizează o puternică decuplare senzorială (văz, auz, miros) de mediul camerei în care are loc vizionarea. Nu mai vezi, nu mai auzi și nu mai miroși nimic când te uiți la TV.

Provoacă dependență și ne scurtează viața. Când privești la televizor se produc modificări între undele alpha  și beta din creier. Aceste așa zise dereglări iți conferă sentimentul de relaxare, care dispare imediat ce oprești televizorul. Totodată, cei care petrec zilnic patru ore sau mai mult uitându-se  la TV prezintă un risc cu 80% mai mare de a deceda  din cauza unei maladii cardiovasculare decât cei care se uită la TV doar două ore pe zi.

Calitatea precară a programelor. Un raport publicat de Institutul pentru o Societate Deschisă trage un semnal de alarmă asupra situației programelor TV, majoritatea dintre ele de o calitate scăzută, lipsite de obiectivitate, cu surse de finanțare obscure, fără o altă alternativă mai bună pentru telespectatori și nu în ultimul rând dependente prea mult de mediul politic.

Advertising-ul excesiv și mesajele subliminale.  O treime din timpul de vizionare la televizor este ocupat de reclame. Chiar dacă ele nu sunt neapărat atrăgătoare  pentru logica sau gândirea ta critică, ele declanșează răspunsuri emoționale în tine, ca și consumator, și îți conving subconștientul să cumpere un anumit produs. În felul acesta poți fi foarte ușor manipulat și influențat să achiziționezi chiar și acele produse de care nu ai nevoie sau nu sunt bune de nimic.