De ce să faci o pauză de alcool și cafea 2 săptămâni?

Hormonii care te îngrașă!

Află aici

De ce să faci o pauză de alcool și cafea 2 săptămâni?

29.01.2015

Alcoolul și cafeaua alături de tutun sunt poate cele mai răspândite droguri din lume. Nelipsite în viața de zi cu zi, și parte importantă a vieții noastre sociale, ele își pun amprenta asupra sănătății noastre prin efectul nociv pe care îl au

Medicii recomandă eliminarea lor completă, însă dacă nu poți face asta atunci e bine să iei câte 2 săptămâni pauză  care vor da organismului răgaz să se refacă și poate chiar pe termen lung să câștigi lupta, înlăturând consumarea lor. Dar haideți să le luăm separat și să vedem cum ne afectează viața fiecare dintre ele.

Alcoolul – ”alimentul” toxic.

„Alcoolul este viața și viața e alcoolul” spun versurile unei cunoscute melodii …însă nu este deloc așa. Alcoolul reprezintă de fapt antiviață! Este o substanță psihoactivă și un toxic celular cu efect tranchilizant asupra sistemului nervos central. După consumarea unei anumite cantități, avem senzația că suntem mai puternici, mai curajoși, creste debitul verbal, aparent și capacitatea de munca. Aceasta este așa-numita fază de excitație. Se datorează „biciuirii” sistemului nervos și constă într-o slăbire a proceselor de inhibiție, fiind unul din primele efecte ale acțiunii toxice a alcoolului.

După această faza însă, randamentul celui aflat sub acțiunea alcoolului scade. În condiții experimentale s-a demonstrat că oboseala apare de două ori mai repede la cei aflați sub influenta alcoolului, deși, inițial, ei lasă impresia ca au o capacitate de munca ridicată. În plus, munca se face anarhic, nu se mai ține seama de regulile de securitate, semnele care atrag atenția asupra pericolelor pot trece neobservate.

Este foarte dăunător organismului uman căruia îi cauzează multe efecte negative care duc la boli precum: hepatită, ciroza, mărirea în greutate a ficatului, inflamarea ficatului sau cancer la ficat. Alcoolul mai poate cauza: atacuri de cord, boli de inima, gastrita, ulcer digestiv, cancer intestinal sau creșterea presiunii sângelui.

Cafeaua.

Un aliment extrem de controversat. Mulți susțin că are efecte benefice dacă este consumată în cantități moderate. Totuși consumul zilnic de cafea și excesele pe care le facem deseori aduc în organism o supradoză de cofeină. Ai auzit probabil deseori persoane spunând ”Sunt un zombi fără cafeaua de dimineață”?  Aceasta este de fapt o afecțiune cunoscută sub numele de „tulburarea utilizării de cofeină” (Caffeine Use Disorder) din pricina căreia ai dificultăți de concentrare, te simți tot timpul obosită și lipsită de vlagă.

Însă efectele nocive nu se opresc aici. Cafeaua poate cauza probleme gastrointestinale, poate provoca insomnie iar la alții narcolepsie.

Pentru a o reduce poți pune la cale următorul plan:

Pe parcursul unei săptămâni împarte consumul de cafea în felul următor:

  • În prima zi: o cafea normală (cu cafeină) dimineața, iar dacă preferi să mai consumi și altele atunci ar trebui să fie jumătate cu cafeină și cealaltă jumătate decofeinizată.
  • Zilele 2, 3 și 4 cantitatea de cafea trebuie împărțită de la început în jumătate cu cafeină și jumătate decofeinizată.
  • Zilele 5, 6 consumă cafea cu cafeină în proporție de 1/3 și cafea decofeinizată în proporție de 3/4.
  • Ziua 7 Elimină cafeaua complet.

Încearcă și tu !