Salvează abdomenul de sărbători

Află mai multe

Dieta cu năut- reglează glicemia și greutatea

22.03.2016

Năutul este o leguminoasă din familia fasolei și, întocmai ca boabele de fasole, cele de năut înglobează o serie de nutrienți benefici sănătății.

Beneficiile năutului

Năutul este bogat în minerale (cupru, fosfor, calciu, fier, magneziu), proteine (24%), vitamina E și complexul de vitamine B. Cu un procent consistent de carbohidrați (67,8%) și grăsimi, năutul are o valoare alimentară deosebită. Înlocuiește cu succes carnea, de aceea este un aliment ideal în perioadele de post. Consumat constant, năutul are efecte antioxidante și antistres, normalizează tranzitul intestinal, contribuie la detoxifierea organismului, protejează împotriva bolilor de inima, reglează somnul și previne diferite forme de cancer.

Cui îi este indicat să consume năut?

Cura cu năut este ideală peroanelor care un nivel al zahărului din sânge ridicat. Năutul contribuie la scăderea și creșterea lentă a nivelului de zahăr din sânge, ajutând la o energizare mai eficientă a organismului și la controlul apetitului.

Studiile științifice au demonstrat că năutul corecteaza excesul de colesterol și trigliceride din sânge și previne diabetul, fiind benefic celor care se confruntă cu niveluri ridicate ale colesterolului și trigliceridelor. Năutul ajută intestinele să-și mărească volumul, prevenind astfel constipația și alte probleme digestive, chiar și cancerul de colon. Un studiu efectuat în SUA a dovedit că bolile de inima pot fi prevenite cu ajutorul unei diete bogate în năut.

Năutul încetinește procesul de îmbătrânire datorită conținutului de magneziu, iar datorită faptului că conține o cantitate redusă de grăsimi și conținut ridicat de fibre, năutul este o alegere bună pentru persoanele care vor să slăbească. Tranzitul intestinal va functiona perfect, o ceasca de naut asigurand 50% din necesarul zilnic de fibre.

Cum se consumă năutul?

Năutul se poate consuma fiert sau prajit ca înlocuior de snacks-uri, chips-uri. Fiert, năutul se folosește pentru prepararea faimoslului humus sau chiar pentru prepararea pâinii sau biscuiților, fiind un bun înlocuitor pentru făină.

Humusul seamana cu fasolea bătuta. Se aleg boabele, se spală bine și se lasă la înmuiat 4-5 ore, iar apoi se fierbe la foc mic circa 2 ore. Dacă este năut din conservă, atunci se folosește ca atare doarece acesta este deja fiert. În piureul obținut, se toarnă pastă de susan, sucul unei lămâi, o ceapă mică tocată mărunt, usturoi, ardei. În final, se adaugă ulei de măsline, condimente, o roșie și pătrunjel.

De ce năut?

Dacă dorești să elimini pentru o perioada carnea din meniul tău zilnic, și în acelaști timp să detoxifiezi organismul îți recomandăm să completezi cura de năut cu suplimentele alimenatre din programul 10 Days Detox. Programul de detoxifiere în 10 zile te va ajută să detoxifiezi organismul eficient și complet și să pierzi în greutate mai ușor.

Pachetul 10 Days Detox îți oferă un ghid practic pentru detoxifiere, sfaturi prin e-mail și 3 suplimente alimentare naturale care:

  • Reglează metabolismul
  • Elimină radicalii liberi
  • Curăță ficatul și detoxifică tractul digestiv

Cercetările au arătat că persoanele care practică detoxificarea pierd mai ușor și mai rapid kilogramele în plus. Astfel, vă recomandăm detoxificarea de 10 zile ca pregătire pentru pierderea în greutate. Cu ajutorul detoxificării se poate scăpa cu ușurință de probleme diverse, cum ar fi: indigestie, dureri de cap, probleme ale pielii, insomnie.