Dieta Dash, slăbești în două săptămâni

14.04.2014

Specialiștii americani în domeniu au declarat cunoscuta dietă  DASH cea mai sănătoasă din lume, pentru al patrulea an consecutiv.   Cura DASH promite un abdomen mai plat în aproximativ două săptămâni fără să fie nevoie să ţii seama de calorii, să petreci ore întregi pe banda de alergare sau să recurgi la un regim excentric şi nesănătos. Haideți să descoperim împreună în ce constă această dietă și care sunt efectele ei pentru sănătate.

Ce este dieta Dash?

Dieta Dash ( Dietary Approach to stop Hypertension) a devenit un bestseller a nutriționistului Marla  Heller și este un regim susținut de către Institutul Național pentru Inimă, Plămâni și sânge din Statele Unite ale Americii. Ea a fost inițial concepută pentru combaterea și controlul hipertensiunii arteriale , diminuarea colesterolului   și prevenirea diabetului. Însă odată ce a fost pusă în aplicare s-a dovedit că are efecte extrem de pozitive si echilibrate asupra pierderii greutații.             

În ce constă ea

Făra efecte secundare asupra sănătății, dieta Dash accelereaza metabolismul și antrenează apetitul pentru a rezista în fața tentațiilor culinare existente la tot pasul.  Acest regim alimentar presupune un consum redus de sare, dulciuri si carne. În schimb  se recomandă un consum normal de cereale integrale, fructe și legume precum și lactate degresate. 

Etapele dietei Dash 

Etapa 1: Pentru primele 14 zile, trebuie să incluzi în fiecare masă principală (mic dejun, prânz şi cină) porţii moderate din următoarele trei grupe de mâncare. Ca reper, o porţie de carne, peşte şi pasăre ar trebui să fie de dimensiunea palmei. O mână plină de boabe de fasole, de nuci, de linte şi de mâncare din soia e măsura potrivită. Iar o porţie de brânză ar trebui să aibă mărimea unei cutii mici de chibrituri.

Prima etapă a dietei DASH ține 2 săptămâni, iar pentru a putea slabi este nevoie sa mănânci:

  • alimente bogate in proteine și grăsimi sănătoase (fructe oleagionase: nuci, migdale, fistic, alune);
  •  acizi grași esențiali omega 3  (ulei de măsline, avocado);
  • alimente bogate în proteine, dar sărace in grăsimi saturate (carne slabă, pește, linte, fasole, soia, lactate degresate, ouă).

Astfel, mâncărurile bogate în amidon, în afară de fasole, sunt de evitat: pâinea, pastele, cartofii, toate mâncărurile prăjite în unt, alimentele cu zahăr (inclusiv fructele proaspete, îngheţate, uscate sau la conservă), alcool, băuturi cu cafeină, lapte.                

Etapa a doua: În această etapă vei continua să mănânci alimentele din prima etapă, însă vei adăuga treptat și  alte alimente sănătoase care te vor ajuta la menținerea siluetei.  Este vorba aici despre: 

  • cereale integrale, pâine integrală/neagră, paste integrale( jumătate de porție)
  • fructe , două porții pe zi maxim  ( poate fi și jumătate de pahar de suc de fructe, o linguriță de fructe uscate sau fructe în suc la conservă);
  • Alcool: se poate consuma ocazional un pahar mic de vin roșu.
  • Dulciuri : maxim cinci porții pe săptamână în cantități mici (100g) , de preferință facute în casă cu îndulcitor stevia care are 0 calorii. 

Tu esti tentată sa ții o dietă DASH?

Soluția Sensilab: SlimCut