Salvează abdomenul de sărbători

Află mai multe

Dieta Rihanna sau dieta celor 5 factori

30.04.2014

Faimoasa dietă a celor 5 factori a fost creată de Harley Pasternak, unul dintre cei mai cunoscuţi antrenori ai vedetelor.

Această dietă nu constă în faptul de a avea  mese copioase, această dietă este un plan de alimentaţie bine echilibrat, care include toate grupele de alimente, nu lasă nimic pe dinafară şi într-un mod foarte subtil  şi foarte inteligent, îi ajută pe oameni să îşi schimbe obiceiurile alimentare care i-au determinat să acumuleze kilogramele nedorite.

Cei 5 nutrienţi recomandaţi la fiecare masă: carbohidraţi cu indice glicemic scăzut, proteine sărace în grăsimi, fibre, grăsimi sănătoase şi o băutură fără zahăr.

Dieta celor 5 factori este un plan sănătos care încorporează toate categoriile de alimente în proporţii corespunzătoare.

Dieta 5 Factori presupune:

  • 5 mese pe zi;
  • un antrenament ce constituie exerciţiile fizice  alcătuit din 5 părţi a câte 5 minute (25 de minute în total), 5 zile pe săptămână; Iar exerciţiile sunt o combinaţie de antrenamente cardio şi de forţă pentru partea superioară a corpului, exerciţiile de forţă pentru partea inferioară a corpului, exerciţii pentru întărirea muşchilor trunchiului, antrenament cardio de încheiere.
  • fiecare masă are 5 elemente;
  • sunt permise 5 zile “libere” în 5 săptămâni.

La prânz se va consuma peşte şi cartofi

Ca gustări vom consuma batoane de cereale dietetice, biscuiţi săraţi, struguri, oleaginoase.

La cină se va consuma peşte, omleta cu ciuperci şi salată verde.

Atunci când mâncăm alimente care au un indice glicemic scăzut (proteine din carne slabă şi legume), plus fibre, care ajută la rândul lor la încetinirea eliberării insulinei, şi le consumăm la fiecare trei sau patru ore, nivelul insulinei devine din ce în ce mai stabilizat - iar astfel, foamea este mai uşor de controlat şi în acest fel vă poate ajuta să slăbiţi.

Avantajele dietei urmate de Rihanna sunt numeroase:

  • în primul rând, mesele mici şi dese vă ajută să vă menţineti apetitul sub control şi să nu vă fie foame de-a lungul zilei.
  • în al doilea rând, ziua “liberă” care vă este permisă în fiecare săptămână vă ajută să vă menţineţi motivaţia de-a lungul dietei şi să nu cedaţi atât de uşor ispitelor culinare.
  • şi nu în ultimul rând, diversitatea alimentară recomandată în dietă vă va menţine organismul infuzat cu vitamine, minerale, fibre şi proteine!

Dacă ţii dietă, faci mişcare şi nu ai rezultatele dorite cel mai probabil sunt de vină hormonii femini. Din cauza lor grăsimea se depunde în special pe abdomen şi cu greu părăseşte această zonă. În plus, activitatea hormonală normală din anumite perioade îţi poate da pofte alimentare care nu te lasă să ţii dieta aşa cum trebuie.