Dieta care accelerează metabolismul

Află aici

Este slăbitul doar pentru tineri?

28.01.2014

Slăbitul în mod sănătos are efect benefic asupra sănătăţii, şi de aceea nu putem spune în nici un caz, că este doar o toană pentru tineri. Este adevărat, că organismul matur slăbeşte în mod oarecum diferit… 

De multe ori spunem, că principalul vinovat pentru surplusul de greutate îl constituie metabolismul lent. Începând cu vârsta de 40 de ani, acest lucru poate fi adevărat. După împlinirea vârstei de 40 de ani, metabolismul nostru încetineşte cu 2 până la 3% la fiecare zece ani. Acest lucru este influenţat de următoarele cauze:

  • factorul ereditar,
  • modificările hormonale,
  • reducerea treptată a masei musculare.

Acestea sunt cauzele pentru care după vârsta de 40 ani organismul începe să folosească mai puţine calorii şi să acumuleze mai uşor depozite de grăsimi, care sunt mai greu de eliminat.

Puteţi însă să vă stimulaţi metabolismul şi să pierdeţi din surplusul de greutate. Greutatea corporală dorită poate fi atinsă şi menţinută cu ajutorul unui mod sănătos şi activ de viaţă.

Consumaţi alimente mai sănătoase

Începeţi cu schimbări mici şi simple în modul dvs. de alimentare, şi alegeţi alimente mai sănătoase:

  • în locul produselor lactate integrale, alegeţi-le pe cele degresate. Aveţi însă grijă, pentru că produsele cu conţinut de grăsimi în procent de 0,01 % nu sunt o alegere bună: în locul grăsimilor acestora li s-a adăugat zahăr.
  • proteinele din carne slabă (pui sau peşte) sunt digerate o perioadă mai îndelungată, organismul consumând o energie mărită pentru aceasta. Pe lângă acestea, proteinele ajută la menţinerea masei musculare.
  • băuturile gazoase, sucurile (chiar şi cele de fructe) şi apa cu diferite arome conţin foarte mult zahăr. De aceea, cel mai bine este să vă potoliţi setea cu apă sau cu ceai neîndulcit.
  • consumaţi la fiecare masă fructe şi legume proaspete.

Mâncaţi de mai multe ori pe zi

Mâncaţi mai puţin şi mai des. Cel mai bine este să mâncaţi de cinci ori pe zi. Cu ajutorul micului-dejun vă stimulaţi metabolismul, care rămâne astfel activ toată ziua. Continuaţi apoi cu gustarea de dimineaţă, prânzul, gustarea de după-amiază şi cina. În acest fel, metabolismul dvs. va fi activ întreaga zi. Cu ajutorul meselor dese, nu veţi suferi nici de atacuri de foame.

Includeţi exerciţiile aerobice în activitatea dvs. fizică

Odată cu trecerea timpului, masa musculară din organism se reduce. Acesta este unul dintre motivele principale pentru care metabolismul este încetinit, pentru că muşchii folosesc cele mai multe calorii.

Activitatea fizică constantă este foarte importantă pentru menţinerea masei musculare. Exerciţiile aerobice sunt acelea, care fac ca muşchii să primească o cantitate suficientă de oxigen. Astfel de exerciţii trebuie să dureze cel puţin 25 de minute. Exerciţiile aerobice cele mai comune sunt:

  • mersul rapid,
  • alergarea,
  • mersul pe bicicletă,
  • aerobica,
  • înotul. 

Exerciţiile aerobice:

  • măresc eficienţa sistemului cardio-vascular şi ajută astfel la menţinerea sănătății inimii
  • măresc capacitatea muşchilor de a consuma grăsimi ca sursă de energie. 

Permiteţi-vă să dormiţi suficient

Odată cu înaintarea în vârstă, somnul devine mai uşor. Lipsa somnului şi oboseala încetinesc metabolismul. De aceea, este important să dormiţi cel puţin 7 ore pe noapte. Meditaţia, yoga sau o cană cu ceai din plante medicinale vă pot ajuta să vă destindeţi înainte de a merge la culcare şi să dormiţi neîntorşi.

Eliminaţi-vă problemele cu glanda tiroidă

20% dintre persoanele cu vârsta de peste 40 de ani suferă de probleme cu glanda tiroidă. De cele mai multe ori, glanda tiroidă este prea puţin activă şi produce prea puţini hormoni metabolici. Simptomele hipotiroidismului sunt: ne simţim obosiţi, ne este deseori frig, ne cade părul şi ne îngrăşăm. În cazul în care aveţi aceste simptome, este bine să mergeţi la un control medical, pentru a verifica dacă glanda tiroidă vă funcţionează normal.