Semenele dezechilibrelor hormonale

Află aici

Florentina te ajută să slăbești

22.01.2014

Pe parcursul zilei este necesara o  alimentatie  corecta si sanatoasa, care sa asigure necesarul de vitamine. Legumele si fructele vor fi mereu pe primul loc, indiferent de ora mesei. Seara nu este recomandat sa aveti o cina consistenta. Un iaurt, un fruct sau o salata de legume cu crutoane nu vor afecta greutatea nimanui ,din contra! Veti fi mereu sanatosi!  

Sunt multe alimente pe care le poti consuma zilnic, dar cele mai importante, care nu ar trebui sa lipseasca niciodata din alimentatia noastra zilnica, sunt :

images (3)

1. Miezul de nuca, deoarece contine minerale, vitamine si grasimi vegetale, bune impotriva colesterolului. Consumat dupa fiecare masa, impiedica ingrosarea arterelor si previne bolile de inima.
2. Pestele. Mancat aproape zilnic, scade riscul dezvoltarii unor cheaguri de sange.
3. Legumele de orice fel. Sa nu treaca nicio zi fara ele! (avocado, castraveti, salata verde, spanac, varza).

Cinci reguli de nutritie pe care nu trebuie sa le incalci niciodata

1. Bea apa inainte de masa cu inghitituri mici, in asa fel incat hidratarea si digestia sa fie foarte bune.

2. Mananca fructe zilnic, cu o ora inainte de masa, sau la cel putin 3 ore de la o masa consistenta. Asociaza carnea cu legume sub forma de salata sau gatite. Cartofii sunt foarte hranitori daca ii consumi alaturi de salate, fara carne.

3. Consuma zilnic paine integrala si ai grija cu ce o asociezi.

4. La fiecare masa, consuma obligatoriu cel putin o leguma cruda.

5. Nu face exerctii fizice imediat dupa ce ai mancat!

Este recomandat ca inainte de exercitiile fizice sa ai timp sa digeri toata mancarea. Nu este recomandat sa faci exercitii imediat dupa ce ai mancat cu gandul ca daca faci sport nu “se vor depune” grasimile acumulate.

Gustare potrivita pentru dupa exercitiile fizice

Ca gustare, dupa exercitiile fizice este potrivit sa mananci o salata. Ii poti adauga miez de nuca sau migdale. Va contribui la efortul depus la sala!

download

Puneti-va metabolismul la lucru! Faceti regulat sport (o data sau de doua ori pe saptamina) si nu pierdeti nici o ocazie de a face miscare (urcati scari, plimbati-va pe jos sau cu bicicleta).

6. Beti suficiente lichide, cel putin 1,5 litri pe zi.

7. Consumati legume, deoarece prin volumul lor crescut dau senzatia de satietate.

8. Fiti motivati Cu siguranta aveti idealuri, vise, dorinte, dar trebuie sa tinetI  seama ca toate acestea depind de sanatatea voastra, pe care o dobinditI sI mentinetI cu ajutorul sportului sI a unei alimentatii echilibrate.

9. Consumati alimente vegetale! O alimentatie variata, bogata in alimente de origine vegetala este capabila sa furnizeze organismului intregul necesar de grasimi, proteine, fibre si alte substante nutritive. Alimentele vegetale, cu intregul lor continut de fibre, permite sa mincam fara a ne ingrasa si pot provoca o sanatate optima si un tonus ridicat pe tot parcursul vietii.

10. Fara dulciuri! Necesarul caloric al unei persoane normoponderale, adulte, cu un nivel mediu de activitate zilnica, este de 1600-1800 kcal la femei si 2200-2400 kcal la barbati. Limitati consumul de dulciuri si produse zaharoase in general.Aportul de carbohidrati trebuie sa reprezinte minimum 50% din necesarul caloric zilnic Nu consumati bauturi indulcite si acidulate. Apa este bautura perfecta: nu contine nici o calorie, nu necesita nici un efort de digestie si este un mediu ideal pentru procesele vitale.

11. Echilibru si cumpatare! Mincati intotdeauna dimineata. Intervalul intre mese poate fi de 5-6 ore, iar masa de seara sa fie cit mai “usoara” si cu minimum doua ore inainte de culcare. Stati la masa, nu mincati “in fuga”, mestecati bine inainte de a inghiti, simtiti si apreciati gustul alimentelor. Plimbati-va zilnic in aer liber, respirind adinc: astfel va asigurati oxigenarea organismului.

a_wonderful_breakfast

12. Mai multa miscare! Adoptati un program regulat, de preferinta zilnic, de activitate fizica-sportiva, efectuat intr-un ritm adaptat la propriile nevoi. Pentru a genera efecte pozitive in planul sanatatii, activitatea fizica trebuie sa fie prestata frecvent(minim de trei ori pe saptamina), sa dureze suficient(dar nu mai putin de 20-30 de min.) si sa angreneze in efort un numar cit mai mare de muschi din organism.

Va doresc mult succes!

Florentina Opris