Salvează abdomenul de sărbători

Află mai multe

Obiceiuri greşite, care îngraşă

22.01.2014

obiceiuri-gresite-care-ingrasa

Cu toţii ne-am spus de mai multe ori: „De mâine pun în aplicare planul pentru a slăbi”. Însă surplusul în greutate nu este niciodată uşor de eliminat. Obiceiurile noastre greşite de zi cu zi constituie piedica, care te opreşte să atingi silueta şi starea de spirit dorite.

De exemplu, când îți vizitezi mama, o lași să te servească cu desertul favorit;  dacă ieri te-ai decis, că vei alerga zilnic, astăzi te odihnești deja, uitându-te la televizor întins pe canapea, pentru că plouă … Este greu să îți schimbi obiceiurile greşite, care te împiedică de fapt să pierzi kilogramele în plus.

Ce fel de obiceiuri te împiedică să slăbești?

Obiceiul greşit #1: Prea puţine lichide

Da, aşa de simplu este! Consumul zilnic de cantităţi suficiente de lichide are efect pozitiv asupra sănătăţii pielii şi a oaselor, asupra digestiei, ca şi asupra greutăţii corporale.

Un studiu din anul 2008 realizat în SUA arată, că există un raport direct indiscutabil între cantitatea de apă consumată zilnic şi eliminarea surplusului de greutate. Adulţii trebuie să bea aproximativ doi litri de apă sau de ceai neîndulcit pe zi, pentru ca organismul lor să funcţioneze la parametrii normali.

Obiceiul greşit #2: Alimente nedorite ascunse în dulap

Ții ascunse în dulap produse alimentare îmbietoare, cum ar fi: ciocolata, chipsurile, cremele puding pe care ți le-ai cumpărat înainte de a te decide să slăbești? Deşi nu este rău să ne punem din când în când voinţa la încercare, este totuşi de dorit, ca în perioada dietelor intensive să aruncăm alimentele care îngraşă sau să le facem cadou cuiva.

Obiceiul greşit #3: Lipsa timpului

Dacă faci cură de slăbire, trebuie să îți iei timp pentru hrană, nu mânca prea rapid. Dacă își faci dinainte un plan,privind produsele alimentare de care ai nevoie, îți va  fi mai uşor să îl şi respecți când ajungi în magazin.

Se recomandă a se consuma: carne slabă, fructe şi legume proaspete, alune, fructe uscate, cereale integrale, alimente neprocesate, produse lactate degresate şi cât mai naturale. Este foarte important să mănânci încet. Diferite studii au arătat, că persoanele care mănâncă prea repede (pentru că se uită, de exemplu, la televizor), consumă cu până la 35% mai multă hrană. Mâncă încet şi fii atent la momentul în care organismul îți transmite mesajul, că ai mâncat suficient. Corpul tău îți va fi recunoscător dacă te ridici de la masă, când simţi că ești sătul.

Obiceiul greşit #4: Prea mulţi carbohidraţi şi prea puţine proteine

În timpul curelor de slăbire, nu renunţa în nici un caz la proteine – vegetale sau animale. Proteinele ajută la regenerarea muşchilor după activitatea fizică, aceştia rămânând astfel puternici şi activi. Cu cât mai sănătoşi sunt muşchii, cu atât mai multă energie consumă. În acest caz, organismul nostru nu va mai transforma caloriile suplimentare în grăsimi depozitate pe coapse şi în jurul abdomenului… Dacă vei face exerciţii fizice în mod constant şi vei consuma suficiente proteine, corpul tău va digera şi va folosi hrana mai rapid, ceea ce însemnă, că vei putea mânca mai mult.

Obiceiul greşit #5: Nu dormi suficient

Să nu crezi, că vei slăbi dacă vei lua cina la ora 20:00, vei merge la culcare obosit abia la miezul nopţii şi vei dormi numai cinci ore. Corpul tău are nevoie de energie şi mai ales de odihnă. Dacă îi lipseşte energia sau somnul – mâncăm prea puţin sau dormim prea puţin – intră în stare de alertă şi nu vrea să renunţe la depozitele suplimentare de energie, care constau în depuneri de grăsime. Dacă avem o alimentaţie de calitate şi dormim suficient – 7 până la 8 ore pe noapte, corpul nostru nu va avea nevoie să îşi facă rezerve de energie şi vom reduce din surplusul în greutate mai rapid.

Obiceiul greşit #6: Sari peste micul dejun

»Plasa goală nu stă dreaptă«, ne spuneau bunicile. »Mănâncă dimineaţa ca un rege şi seara ca un cerşetor.« Cunoaştem foarte multe zicale, care subliniază importanţa meselor de calitate şi regulate – mai ales pe cea a micului dejun. Dacă doriţi să slăbiţi, nu renunţaţi în nici un caz la acesta din urmă. Dacă mâncaţi consistent la micul dejun,digestia va fi astfel stimulată şi va funcţiona perfect toată ziua, reducându-vă din apetit până seara.