Ovăzul - un aliment minune

Hormonii care te îngrașă!

Află aici

Ovăzul - un aliment minune

19.03.2015

Ovăzul a fost o perioadă îndelungată un aliment subapreciat de majoritatea persoanelor, deşi acesta conţine multe fibre, proteine, magneziu, potasiu, zinc, cupru şi aşa mai departe. Am putea spune deci,  că într-o cereală foarte mică, dar miraculoasă, se ascunde o putere mare.

Ovăzul este un aliment foarte bogat în substanţe hrănitoare.

Ovăzul este cereala cu cel mai mare conţinut de calciu

Ovăzul este un aliment, care a fost de multe ori subapreciat, deşi are o valoare nutritivă incredibilă. Este cereala cu cel mai ridicat conţinut de calciu şi este bogat în acizi graşi nesaturaţi. Datorită diferitelor studii efectuate, ovăzul a devenit unul dintre cele mai căutate surse de energie şi ingredientul de nelipsit din meniul zilnic Acesta are efect benefic asupra sănătăţii noastre. Îl putem consuma crud, fiert, copt, cu zahăr sau cu sare. Pe lângă apă, amidon şi grăsimi, ovăzul mai conţine:

  • puţine calorii,
  • multe fibre,
  • proteine,
  • multe vitamine (mai ales B complex)
  • magneziu,
  • potasiu,
  • zinc,
  • cupru,
  • mangan,
  • seleniu,
  • sodiu,
  • vitamina E.

Ovăzul are numeroase efecte pozitive asupra sănătăţii noastre: 

  • contribuie în mod semnificativ la menţinerea sănătăţii dinţilor şi a oaselor,
  • îmbunătăţeşte digestia datorită conţinutului ridicat de fibre,
  • conţine vitamine şi minerale importante şi necesare organismului,
  • se foloseşte pentru vindecarea infecţiilor apărute la nivelul aparatului digestiv şi contribuie la regenerarea întregului organism,
  • amerindienii folosesc ovăzul pentru a se vindeca de dependenţa de droguri; acesta se mai foloseşte şi pentru vindecarea dependenţei de ţigări,
  • băile cu paie de ovăz au efecte miraculoase, ameliorând problemele legate de reumatism şi de dureri de mijloc,
  • băuturile preparate din ovăz se folosesc pentru vindecarea bolilor de rinichi, a pietrelor la rinichi şi a bolilor hepato-biliare.
  • stimulează dezvoltarea creierului la copii,
  • măreşte masa musculară la adulţi,
  • ovăzul reduce şi riscul îmbolnăvirii de cancer la sân, ca şi de diabet zaharat de tip 2,
  • multe persoane nu cunosc faptul, că ovăzul este un aliment excelent pentru inimă, pentru că ajută la reducerea colesterolului în sânge şi contribuie astfel la prevenirea apariţiei bolilor cardiovasculare.

Un mic dejun perfect cu fulgi de ovăz

Vă veţi menţine sănătatea chiar şi numai cu o cană de ovăz pe zi. Consumaţi-l la micul dejun.

Carbohidraţii conţinuţi de ovăz sunt digeraţi şi absorbiţi în sânge încet. Astfel, ovăzul ne asigură o sursă constantă de energie fără fluctuaţii mari ale nivelului de zahăr în sânge şi fără atacuri neaşteptate de foame. În combinaţie cu fructe şi cu diferite tipuri de alune, ovăzul constituie o mâncare ideală pentru micul dejun, care ne înarmează cu energie pentru întreaga zi.