Primăvara se poartă verde crud și sănătos

Hormonii care te îngrașă!

Află aici

Primăvara se poartă verde crud și sănătos

04.04.2014

Cel mai mare cadou pe care ni-l aduce primăvara, dincolo de razele soarelui,  sunt verdeţurile. Ele reprezintă o oază de sănătate pentru orice consumator, pentru că îi oferă organismului tot ce i-a lipsit iarna: vitamine, minerale şi substanţe active.

Pe lângă acestea, ele aduc o nouă gamă de enzime, bacterii şi alte microorganisme necesare refacerii florei intestinale. Sistemul imunitar este întărit, iar fitonutrienţii aduşi în organism sunt de cea mai bună calitate. Restul beneficiilor, deloc de neglijat, sunt:

  • piele curată şi strălucitoare
  • mai multă energie
  • revigorare psihică
  • reglarea naturală a indicelui corporal
  • prevenirea cancerului.

 Legumele de primăvară pot diversifica mesele dvs. iar dietele vor fi mai pline de culoare dar si vitamine, de aceea e important să cunoşti părţile bune ale fiecărei legume în parte.

TOP 5 legume sănătoase de primăvară

  • Ceapa verde – conţine: sodiu, potasiu, calciu, fosfor, sulf, iod, vitaminele B1, B2, B6, vitamina A5, uleiuri volatile, substanţe antibiotice naturale.
    Datorită substanţelor active, ceapa verde este un extraordinar reglator hormonal natural, este antiseptică, hipoglicemianta, vermifugă, afrodisiacă, dizolvantă şi eliminatoare a ureei. De asemenea, combate acneea, eczemele aparute din dezechilibre hormonale, regularizeaza ciclul menstrual dureros.
  • Spanacul – conţine: fier, protide, glucide, minerale, fosfor, magneziu, mangan, vitaminele A, B, K.
  • Este fortifiant şi nutritiv, elimină anemia şi scorbutul, stimulează creşterea, elimină şi drenează toxinele, afrodisiac puternic, luptă contra afecţiunilor cardiace, hipertensiunii, bolilor de rinichi, diabetului, gutei.
  • Sparanghelul - este bogat în proteine şi are puţine calorii, conţine un nivel ridicat de fibre alimentare. În plus, sparanghelul este o sursa excelentă de vitaminele A, C, K, acid folic, calciu, magneziu şi potasiu. O tulpină de sparanghel conţine doar 4 calorii şi oferă organismului cantităţi importante de acid folic, potasiu şi fibre.
  • Ridichiile - sunt surse excelente de vitamina C, acid folic şi potasiu. Oferă multiple beneficii pentru sănătate precum îmbunătăţirea funcţiilor rinichilor, scăderea riscului declanşării cancerului, ameliorarea problemelor digestive şi scăderea inflamaţiei din organism. În plus, ridichiile sunt bogate în antioxidanţi care menţin tinereţea corpului.
  • Mazărea - este bogată în vitaminele A, C si K, dar şi mangan, fier, acid folic. De asemenea, mazărea conţine şi alte minerale şi vitamine utile organismului pentru a funcţiona optim. Această legumă conţine fibre necesare pentru o bună digestie. Puteţi păstra în frigider mazărea proaspătă timp de 2-4 zile.