Proteinele- îmi pot dăuna?

27.06.2016

Orice dietă sănătoasă recomandă un aport mai ridicat de proteine. Dar aici apare o nouă întrebare- consumul excesiv de proteine ne poate face rău? Am verificat ce spun studiile...

Dieta cu consum ridicat de proteine

În momentul de față cea mai populară dietă este fără îndoială cea care presupune un aport ridicat de proteine. Cu ajutorul acestei diete putem pierde în greutate într-o perioadă relativ scurtă multe kilograme. Dar, deoarece restricționează consmul de carbohidrați, va fi redus de asemenea și aportul de fibre, vitamine și minerale.

Lipsa extremă de carbohidrați din alimentație poate duce la dureri de cap severe și respirație urât mirositoare.

Dieta cu consum ridicat de proteine pe termen lung poate duce la insuficiență hepatică, ceea ce înseamnă că ficatul va purifica organismul mai lent. [1]

Dieta bogată în proteine îmi va face rău?

Corpul nostru are nevoie ca energia să fie extrasă din carbohidrați, așa că dacă mănânci carbohidrați și faci activitate fizică organismul îi va utiliza pentru obținerea de energie. Dacă nu ai acivitate fizică atunci excesul de carbohidrați se va transforma în grăsime.

Dieta temporară cu aport ridicat de proteine este potrivită și recomandată pentru toți cei care au depozite de grăsime în exces. Această dieta va forța organismul să utilizeze grăsimea stocată ca și sursă de energie. Când resursele de energie sunt epuizate orgnismul începe să dea semnale precum: oboseală excesivă, amețeli, dureri de cap. [2]

Ce alimente bogate în proteine ar trebui să aleg?

Se recomandă un aport de alimente cu conținut ridicat de proteine dar și de vitamine și minerale. Din categoria acestor alimente complexe fac parte și:

  • Mazărea
  • Proteinele din zer
  • Fasolea
  • Pește
  • Carne de pui (fără piele)
  • Carne de vită
  • Produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi [3]

Sensilab recomandă:

Băutura cu conținut ridicat de proteine SlimCut DIET SHAKE, are doar 92 kcal/porție, proteine din zer, fibre, garcinia, mai mult de 15 vitamine și minerale și un gust divin de prăjiturele cu unt.

[1] http://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/nutrition-and-healthy-eating/expert-answers/high-protein-diets/faq-20058207

[2] https://examine.com/faq/can-eating-too-much-protein-be-bad-for-you/

[3] https://examine.com/faq/how-much-protein-do-i-need-every-day/

[4] http://www.aminoacid-studies.com/amino-acids/what-are-amino-acids.html