30-Days Liver Detox: sfaturi pentru a treia săptămână

20.10.2014

A treia săptămână a detoxifierii este de cumpănă. Se intră în a doua parte a programului, ceea ce înseamnă că zilele cu stări de rău se termină. Dacă totuși veți avea probleme cu somnul, v-am pregătit câteva sfaturi pentru un somn liniștit.

Un somn liniștit este cheia unei bune stări de sănătate

Dacă aveți probleme cu somnul, atunci este foarte important ca în timpul zilei să consumați o cantitate suficientă de magneziu, iar la cină să serviți alimente bogate în triptofan și aminoacizi care promovează formarea de serotonină și melanină. Serotonina este cunoscută sub numele de hormonul fericirii pentru că îmbunătățește starea de spirit, iar melanina ajută la un somn liniștit.

Alimentele bogate în triptofan sunt brocoli, spanacul, măcrișul, cartoful și spirulina. Deasemenea se o bună sursă sunt suplimentele alimentare care conțin L-theanin, aminoacizi din frunze de ceai verde, care calmează corpul. 

Ajutor natural pentru vise plăcute

Dacă cu toate acestea nu aveți un somn liniștit, puteți aplica pe pernă câteva picături de ulei esențiale. Vă recomandăm lavanda, roiniță, mușețel. 

Înainte de a merge la culcare, puteți servi un ceai de plante: roiniță, mușețel, tei. Aveți însă grijă să nu consumați prea mult ceai înainte de culcare, pentru ca somnul să nu vă fie întrerupt de nevoia de a merge la toaletă.

Meniul pentru a treia săptămână

Pentru a facilita planificarea meselor, am pregătit pentru această săptămână un exemplu de meniu. Evident, meniul poate fi personalizat. 

Ziua

Mic dejun

Prânz

Gustare

Cină

15.

Terci de hrișcă cu stafide

Paste integrale cu sos »primavera«

Budincă de chia

Tocană de legume cu armurariu

16.

Pâine integrală cu humus și morcov

Salată verde cu roșii și ardei gras

Morcov cu humus

Sardele cu ardei roșu la grătar

17.

Smoothie legume-fructe (1/2 avocado, morcov, măr și semințe de in)

Orez cu curry

Măr cu scorțișoară

Cartof la cutor cu salată verde

18.

Fulgi de ovăz cu afine și o linguriță semințe chia

Salată verde cu legume la grătar

O mâmă de nuci

Tocăniță de linte fără carne

19.

Pâine integrală cu pate de avocado

Spaghete cu sos de roșii și busuioc

3 prune crude sau uscate

Anghinare fiartă cu sos de usturoi

20.

Smoothie fructe (1/2 banană, câpșuni, măr)

Salată verde cu rucola, castravete, măsline și ulei de măsline

Ardei gras cu humus

Supă de legume

21.

Terci de mei cu prune uscate

Salată ușoară de cartofi cu morcov și mazăre

Banană

Salată cu pui la grătar

Aveți întrebări?

 

Dacă pe parcursul programului de 30-zile de detoxifiere a ficatului aveți orice fel de întrebare, ne puteți oricând contacta la info@sensilab.ro.