Dieta care accelerează metabolismul

Află aici

Stresul, o emoție care se transmite

14.09.2014

Din punct de vedere istorico-lingvistic, prima folosire scrisă a termenului englez „stress” apare în Oxford English Dictionary, în secolul al XV-lea, desemnând o „solicitare” sau presiune fizică, sens care s-a păstrat actualmente în limbajul tehnic.

Stresul este definit ca răspunsul nespecific al corpului la orice solicitare făcută asupra sa.

Activitatea profesională, ca şi modalitate esenţială a existenţei umane la care nu se poate renunţa, generează în societatea contemporană, cele mai multe situaţii stresante.

Stresul în muncă poate fi cauzat de riscuri psihosociale cum sunt:

  • proiectarea activităţilor, 
  • organizarea muncii, 
  • management (solicitări profesionale deosebite şi posibilităţi reduse de control asupra propriei activităţi sau probleme cum ar fi violenţa şi hărţuirea la locul de muncă).

Stresul se poate transmite de la o persoană la alta, asemenea unei infecţii ne informează specialiştii.

Stresul se poate transmite prin intermediul mai multor factori, cum ar fi tonul vocii, expresiile faciale, poziţia corpului şi chiar mirosul persoanei stresate, a constat echipa de psihologi.

Cum să ne tratăm de stres?

  • Prima etapă a controlului stresului este să observaţi cine sau ce va stresează şi cum reacţionaţi în faţa lor. Dacă aţi făcut acest pas, următorul lucru pe care trebuie să îl faceţi este să vă îndepărtaţi de cauzele ce produc stresul, de exemplu părăsind serviciul dacă acesta este nepotrivit, cheltuind banii mai chibzuit astfel încât aceştia să nu mai fie o problemă sau făcându-vă locul de muncă mai confortabil.
  • Ascultaţi muzica, ieşiţi la o plimbare cu prietenii dumneavoastră.
  • Faceţi sport, 20-30 minute de aerobic, de trei ori pe săptămână, poate reduce starea de anxietate şi depresia în 3 luni.
  • Aromaterapia este o metodă foarte eficientă de relaxare. Folosiţi pentru masaj, în baie sau pentru inhalaţii diverse uleiuri esenţiale care vă vor ajuta să îndepărtaţi stresul. Cel mai bun exemplu în acest sens este folosirea pentru masaj al unui ulei preparat din 8 picături de ulei de levănţică sau ylang ylang amestecate cu o lingură de ulei de migdale dulci sau sâmburi de struguri. Cu acest ulei puteţi masa gâtul, umerii şi spatele.

Carența de magneziu cauzată de stres

Atunci când te confrunți cu o situație stresantă, atât din cauza presiunii la locul de muncă, școală, neînțelegerile cu partenerul de viață, sau alte probleme, devii iritabil, obosit și fără putere de concentrare. Mai mult decât atât, din cauza adrenalinei (hormonul stresului) crește tensiunea arterială, care determină eliberarea magneziului din celulele sanguine. Prin urmare, atunci când tensiunea scade, magneziul este eliminat din organism prin urină.

Stresul cronic elimină literalmente tot inventarul de magneziu celular și este prin urmare una din cauzele principale pentru deficitul de magneziu și pentru efectele negative ce urmează să apară. Este un cerc vicios, cu cât nivelul de magneziu este mai scăzut cu atât suntem mai sensibil la stres, iar cu cât suntem mai sensibili la stres cu atât nivelul de magneziu scade. În concluzie: suplimentarea cu magneziu în dieta zilnică este un strict necesar.

Alegerea naturală: magneziu marin

Utilizarea zi de zi a magneziului natural este necesară, deoarece acesta este singurul mod de a îi oferi corpului nostru dreptul de a acumula acest mineral imprtant. ALL IN A DAY Magnesium 375 mg îndeplinește necesarul zilnic de magneziu. O singură capsulă contribuie la o stare de sănătate optimă a întregului organism.