Salvează abdomenul de sărbători

Află mai multe

Ţii post ? Ține şi la silueta ta

01.04.2014

Perioada de post este o adevărată binecuvantare pentru corpul tau, pentru că este o ocazie excelentă să consumi  alimentele care iti detoxifică organismul si in plus te si ajuta sa slabesti.  E cazul să îi dai o pauză corpului tău şi să încerci exerciţiul de a-l hrăni doar cu alimente sănătoase, măcar câteva săptămâni.

Postul e benefic pentru organismul tau, intrucat poti renunta pentru o perioada la produsele din carne, la oua si lactate, in favoarea legumelor, fructelor, cerealelor si a altor alimente vegetariene.

Ca orice lucru bun, postul poate avea şi o latura negativa, mai ales daca nu reusesti sa faci diferenta intre alimentele vegetariene sanatoase si cele nesanatoase. Vestea buna este ca poti tine post si poti slabi sanatos daca tii cont de cateva sfaturi simple.

În esenţă, chiar dacă ţinem post, organismul are nevoie de o alimentaţie diversă, bogată în vitamine, minerale şi fibre alimentare, atât de necesare perioadei de trecere de la iarnă la primăvară. Din alimentaţia zilnică nu trebuie să lipsească alimentele bogate în:

  • proteine
  • carbohidraţi
  • vitamine
  • minerale.
 

GRESELI FRECVENTE 
Din păcate, foarte multe persoane asociază postul cu alimente deloc sănătoase care au un ridicat conţinut caloric şi produc efecte devastatoare asupra siluetei.  

Fereşte-te de:

  • pateuri vegetale
  • mezeluri şi produse procesate din soia
  • cartofi prajiţi
  • pâine din făină albă rafinată
  • margarină
  • dulciuri dietetice
  • supe instant
  • chipsuri

Postul ”FALS”

Medicii atrag atenția că anumite produse sunt de post doar cu numele, deoarece pe etichetă se regăsesc ingrediente "de dulce".

"Există unele tipuri de cașcaval din soia care conțin cazeină (proteina din lapte care contribuie la coagularea acestuia). Acest produs, deși este fabricat din soia, nu mai poate fi considerat de post", atrage atenția Mencinicopschi. 

Singura soluție ca să nu fii păcălit de comercianții este să verifici foarte atent eticheta. Ingrediente precum cazeina, derivat de ou, zer, praf de zer nu au ce să caute într-un produs de post.

NU TE ABŢINE DE LA FRUCTE ŞI LEGUME
Mai ales în post e important să includem în alimentaţie fructe şi legume, cu menţiunea că acestea trebuie consumate crude, leguminoase şi soia pentru că sunt bogate în proteine de bună calitate, seminţe şi nuci şi bineînţeles, grăsimi vegetale.

Alimente obligatorii

  • fasole boabe
  • năut
  • mazare
  • linte
  • verdeţuri crude (pătrunjel, mărar, leurdă, urzici, rucola, salată verde) 
  • legumele crucifere (conopidă, varză) 
  • nuci şi seminte crude 
  • orez integral (brun)
  • ovăz
  • fructe şi legume proaspete
  • uleiuri presate la rece
  • peşte

Surse de grăsimi bune sunt fructele oleaginoase (alunele, migdalele, nucile) în stare crudă, uleiurile vegetale (ulei de măsline, floarea soarelui, soia, porumb, germeni de grâu), dar şi produsele care au ca ingrediente uleiuri vegetale bogate în Omega 3, precum margarina tartinabilă care, în special în post, poate înlocui grăsimile alimentare de origine animală şi poate acoperi parţial, necesarul de Omega 3, grăsime esenţială foarte importantă pentru sănătate. 

Vitală este şi hidratarea. Supele de legume, ceaiurile, sucurile naturale de fructe şi nu în ultimul rând apa, nu au voie sa lipsească din alimentaţia zilnică.