Salvează abdomenul de sărbători

Află mai multe

Cele mai bune alimente pentru a preveni dezechilibrele hormonale la femei

02.12.2016

Dezechilibrele hormonale sunt cauzate de toxine și de un stil de viață nesănătos.

Înțelegând cauzele dezechilibrelor hormonale, vom înțelege mai ușor cum le putem preveni pentru a ne simți mai bine și pentru a gândi mai bine.

Hormonii produși de corpul uman sunt numeroși și toți joacă un rol important în asigurarea funcțiilor corpului și meținerea sănătății.

Alimentele pe care femeile le consumă pot afecta în mod semnificativ modul cum se desfășoară activitate hormonală. Hormonii ajută la funcționarea optimă a organelor pentru o eficiență maximă.

Consumarea hranei corecte ajută la îmbunătățirea funcției organelor reproductive la femei, a metabolismului, activității cardiovasculare și sistemului digestiv.

Ce mănânci se reflectă în multe aspecte ale modului de funcționare al organismului, inclusiv în secreția anumitor hormoni. Dieta ta de fapt te ajută la menținerea unei greutăți corporale sănătoase și la încetinirea procesului de îmbătrânire.

Cele mai bune alimente care previn dezechilibrele hormonale la femei

Carne de pește bogată în acizi grași Omega 3

Femeile trebuie să consume pește gras bogat în acizii grași Omega 3, care sunt foarte importanți pentru sănătate. Aceștia ajută la întărirea sistemului imunitar, combat depresia, hipertensiunea arterială, bolile inflamatorii și cardiovasculare.

Iaurt

Iaurtul este bogat în probiotice care ajută la menținerea unei micorflore intestinale sănătoase pentru o digestie bună. Iaurtul este de asemenea bogat în vitamina D care ajută la reglarea sintezei de hormoni și previne îmbătrânirea prematură.

Legume cu frunze verzi

Consumarea regulată a legumelor cu frunze verzi ajută la combaterea activității radicalilor liberi. De asemenea vor aduce organismului un aport suplimentar de nutrienți care vor regla și nivelul de hormoni. Poți consuma spanac, varza kale, coriandru, varza, varză de bruxelles, broccoli, etc.

Avocado

Grăsimile din fructul de avocado sunt foarte sănătoase și ajută la îmbunătățirea capacității organismului de a absorbi nutrienți vitali. Avocado este bogat în minerale și vitamine precum: potasiu,magneziu, acid folic, fibre, complexul de vitamine B, vitamina E.

Ierburi aromatice și plante medicinale

Consumarea de ierburi aromatice și condimente naturale te ajută la îmbunătățirea calității pielii, oferindu-i strălucire și un aspect tânar.

Asigură-te de asemenea să consumi suficient usturoi, scorțișoară și ghimbir. Acestea vor ajuta la stabilizarea nivelului de hormoni și îmbunătățirea stării de bine.

Alimente pe care trebuie să le eviți dacă vrei să îți reglezi nivelul de hormoni

Băuturile cu cofeină

Este indicat să eviți consuml de cafea și al băuturilor bogate în cofeină, acestea având capacitatea de a crește nivelul de anxietate. Dacă ești la menopauză, atunci este timpul să renunți la cafea, aceasta fiind una dintre cauzele bufeurilor.

Zahărul rafinat

Nu uita: zahărul este cel mai cunoscut disturbator hormonal deoare ce este principala cauză a creșterii în greutate.

Băuturile alcoolice

Când consumi băuturi alcoolice accelerezi funcția fiecărui organ, iar acest lucru cauzează dehidratarea excesivă.

Soia

Este indicat să eviți soia cât de mult posibil deoarece este bogată în fitoestrogeni care au abilitatea de acționa ca și estrogenii, cauzând astfel dezechilibre hormonale. Glanda tiroidă poate de asemena fi afectată de consumul de soia deoarece fitoestrogenii vor afecta funcția normală a acesteia. Glanda tiroidă joacă un rol important în reglarea nivelului hormonal. Când aceasta nu funcționează optim poate duce la probleme de sănătate fizică și psihică precum: schimbări bruște de dispoziție, infertilitate, exces de greutate, pierderea masei musculare

Alimente cu indice glicemic crescut

Evită sucurile de fructe, zahărul rafinat, pâine albă deoarece acestea cresc nivelul de glucide din sânge și ca urmare crește nivelul de insulină, aceasta modificând metabolismul estrogenului în organism.

Hormonii sunt mesageri chimice de o importanță vitală care afectează toate organele corpului. Sunt o parte sențială în funcția fiecărei celule din corpul nostru și fiecare individ are propria sa balanță hormonală.