Cum să ameliorezi în mod natural simptomele menopauzei

Menopauza este un proces natural care are loc pe măsură ce ovarele îmbătrânesc și produc mai puțini hormoni de reproducere.

Organismul începe să sufere multe schimbări ca răspuns la nivelurile scăzute de:

  • estrogen
  • progesteron
  • testosteron
  • hormonul de stimulare a foliculului (FSH)
  • hormon luteinizant (LH)

Una dintre cele mai semnificative modificări este pierderea foliculilor ovarieni activi. Foliculii ovarieni sunt mici saci plini de lichid din ovar care secretă hormoni și pot elibera ovule din peretele ovarului, permițând menstruația și fertilitatea.

Pe scurt, menopauza apare atunci când o femeie nu mai are menstruație timp de 12 luni la rând și nu mai poate rămâne însărcinată în mod natural. De obicei, începe între 45 și 55 de ani, dar se poate dezvolta înainte sau după acest interval de vârstă.

De obicei, menstruațiile încep să devină din ce în ce mai puțin frecvente de-a lungul anilor sau lunilor, înainte de a se opri complet. Uneori se pot opri brusc.

Cele mai multe femei încep să aibă simptomele menopauzei cu aproximativ patru ani înainte de ultima menstruație. Simptomele continuă adesea timp de aproximativ patru ani după ultima menstruație a unei femei.

Un număr mic de femei se confruntă cu simptomele menopauzei timp de până la un deceniu înainte de menopauză, iar 1 din 10 femei se confruntă cu simptomele menopauzei timp de 12 ani după ultima menstruație.

Există mulți factori care ajută la determinarea momentului în care va începe menopauza, inclusiv genetica, stilul de viață și sănătatea ovarelor. Aproximativ 1% dintre femei încep menopauza înainte de a împlini 40 de ani. Aceasta se numește menopauză prematură. Aproximativ 5% dintre femei intră la menopauză între 40 și 45 de ani. Noi numim aceasta menopauză precoce.

Citește mai departe pentru a afla ce trebuie să știi despre menopauză.

Perimenopauza vs. postmenopauza

Perimenopauza este o perioadă de tranziție în jurul menopauzei. Este o perioadă în care ovarele tale încep să producă treptat mai puțin estrogen. Durează până la menopauză, când ovarele încetează să mai elibereze complet ovule.

Durata perimenopauzei poate varia de la câteva luni la mai mulți ani. Multe femei încep perimenopauza la un moment dat, pe la jumătatea vârstei de 40 de ani, deși unele o experimentează încă de la 30 de ani. Alte femei sar peste perimenopauză cu totul și intră brusc la menopauză.

În timpul perimenopauzei, perioadele devin neregulate. Acestea pot fi întârziate sau poți sări complet una sau mai multe. De asemenea, fluxul menstrual poate deveni mai abundent sau mai ușor.

Postmenopauza se referă pur și simplu la anii de după ce a avut loc menopauza.

Simptomele menopauzei

În timp ce menopauza este un proces biologic natural, simptomele fizice, cum ar fi bufeurile, și simptomele emoționale pot avea un impact asupra calității vieții tale prin perturbareasomnului, scăderea nivelului de energie și afectarea negativă a stării emoționale.

Semnele și simptomele, inclusiv modificările menstruației, pot varia foarte mult de la o femeie la alta. Dar, cel mai probabil, vei experimenta o menstruație care va deveni neregulată înainte de a se opri complet.

Lipsa menstruației în timpul perimenopauzei este obișnuită și de așteptat. Adesea, menstruația va sări o lună și apoi va reveni, sau va sări mai multe luni și apoi va deveni din nou regulată timp de câteva luni. Ciclurile pot deveni, de asemenea, mai scurte, astfel încât menstrele tale vor fi mai apropiate.

Experiența fiecărei femei la menopauză este unică. Dar, în general, simptomele tind să fie mai severe atunci când menopauza apare brusc sau într-o perioadă mai scurtă de timp.

În afară de modificările ciclului menstrual, simptomele perimenopauzei, menopauzei și postmenopauzei sunt, în general, foarte asemănătoare. Cele mai frecvente semne timpurii ale perimenopauzei sunt:

  • menstruații mai puțin frecvente,
  • menstruații mai abundente sau mai slabe decât cele cu care erai obișnuită,
  • simptome precum bufeuri, transpirații nocturne și îmbujorări.

Menopauza poate provoca simptome neplăcute, cum ar fi bufeurile și creșterea în greutate. Pentru majoritatea femeilor, tratamentul medical nu este necesar pentru menopauză. Se estimează că 75% dintre femei se confruntă cu bufeuri la menopauză.

Alte simptome comune ale menopauzei includ:

  • probleme cu somnul,
  • creșterea în greutate,
  • modificări ale dispoziției,
  • uscăciunea vaginală,
  • dificultăți de concentrare și probleme de memorie,
  • scăderea libidoului,
  • uscăciunea pielii, a gurii și a ochilor,
  • urinări dese,
  • dureri de cap,
  • reducerea masei musculare,
  • articulații dureroase sau înțepenite,
  • reducerea masei osoase,
  • sâni mai puțin plini,
  • subțierea sau pierderea părului,
  • creșterea crescută a părului pe alte zone ale corpului, cum ar fi fața, gâtul, pieptul și partea superioară a spatelui.

Remedii naturale și schimbări ale stilului de viață

Din fericire, există lucruri pe care le poți face pentru a atenua în mod natural simptomele minore până la moderate ale menopauzei, folosind remedii naturale și modificări ale stilului de viață.

Iată câteva sfaturi ușor de aplicat pentru gestionarea simptomelor menopauzei:

Răcorește-te și simte-te confortabil

Imbracă-te cu haine largi, în straturi, mai ales în timpul nopții. Acest lucru este valabil și pentru perioadele de vreme caldă sau imprevizibilă. Acest lucru te poate ajuta să gestionezi bufeurile.

Păstrând dormitorul la o temperatură răcoroasă și evitând păturile grele, poți contribui la reducerea șanselor de transpirații nocturne. Dacă transpirațiile nocturne sunt un lucru obișnuit pentru tine, ia în considerare folosirea unui cearșaf impermeabil sub lenjeria de pat pentru a-ți proteja salteaua.

Exerciții fizice și gestionarea greutății

Încercați să-ți reduci aportul zilnic de calorii cu aproximativ 400 de calorii pentru a reuși să-ți controlezi greutatea. Practică exerciții fizice moderate timp de 20 până la 30 de minute pe zi. Acest lucru poate ajuta:

  • la stimularea nivelulului de energie,
  • îmbunătățirea dispoziției,
  • la un somn mai bun,
  • la obținerea unei stări generale de bine.

Completează-ți dieta

Există pe piață suplimente naturale care ajută la ameliorarea simptomelor menopauzei, fără hormoni sau substanțe chimice care ar putea provoca efecte secundare. Unul dintre cele mai bune suplimente de pe piață pentru ameliorarea simptomelor menopauzei este M-pause

M-pause este un supliment pe bază de plante, produs în UE în conformitate cu standarde farmaceutice stricte. Este plin de ingrediente care s-au dovedit a reduce simptomele legate de menopauză.

De asemenea, îți poți îmbogăți dieta cu suplimente de calciu, vitamina D și magneziu pentru a susține sănătatea oaselor, pentru a-ți îmbunătăți nivelul de energie și calitatea somnului.

Practică tehnici de relaxare

Tehnicile de relaxare și de respirație, cum ar fi yoga și meditația, pot fi de mare ajutor.

Ai grijă de pielea ta

Aplică zilnic creme hidratante pentru a reduce uscăciunea pielii. Este o idee bună să evităm scăldatul sau înotul excesiv, care pot usca sau irita pielea.

Ține problemele cu somnul sub control

Poți încerca remedii naturiste, cum ar fi să bei ceai sau să iei suplimente naturale. Noi îți recomandăm SleepLux- un supliment pe bază de plante care ajută la îmbunătățirea calității somnului. Dacă în mod regulat ai probleme cu somnul, vorbește cu medicul tău, pentru ca acesta să te ajute să le gestionezi și să te odihnești mai bine.

Renunță la fumat și limitează consumul de alcool

Renunță la fumat și evită expunerea la fumatul pasiv. Expunerea la țigări poate agrava simptomele dumneavoastră.

De asemenea, ar trebui să-ți limitezi consumul de alcool pentru a reduce înrăutățirea simptomelor. Consumul excesiv de alcool în timpul menopauzei poate crește riscul unor probleme de sănătate.

Cumpără acum cel mai bun supliment pentru reducerea simptomelor menopauzei!

  • De 2* ori mai puține transpirații nocturne

  • De 4* ori mai puține bufeuri

  • Ușurează procesul de slăbire și ajută la menținerea greutății normale

  • Cu ingrediente testate clinic: extract patentat de hamei- Lifenol® și de trifoi roșu pentru rezultate maxime

  • Supliment pentru menopauză fără soia

*Efectele produsului pot varia de la o persoană la alta și pot diferi de cele descrise pe site.

Produse pentru tine

-55%
Preț special 89,90  RON Preț obișnuit 198,90  RON
Vezi produsul