Salvează abdomenul de sărbători

Află mai multe

5 motive pentru care alergatul poate să nu te ajute să slăbești!

26.09.2014

Când vine vorba de exerciții cardio, alergatul este poate cel mai popular și mai utilizat de către persoanele interesate să slăbească. Însă nu întotdeauna este eficient așa cum probabil ai crezut! Îți prezentăm în rândurile de mai jos 5 motive pentru care alergatul poate fi inutil în lupta cu kilogramele în plus. 

Programul tău de alergare este întotdeauna la fel.

Corpul tău este o mașinărie grozavă care știe să se adapteze de fiecare dată atunci când alergi. Dacă vei face alerga mereu la fel, procesul va deveni mai ușor de suportat de către organism și mai ușor de executat.

În același timp metabolismul tău va învăța să reacționeze în așa fel încât va arde mai puține calorii pentru același tip de program de alergare. 

Un studiu efectuat în cadrul Universității din Tampa, a scos în evidență faptul că alergatul timp de 45 de minute într-un ritm constant te poate ajuta să pierzi în greutate doar la  început.  Se pare că organismul nostru are nevoie de doar o săptămână pentru a-și ajusta metabolismul, după care nu mai este atât de eficient în arderea grăsimilor.           

Alergi mai mult dar nu și mai repede.

Unul din cele mai importante aspecte ale oricărui tip de exerciții este intensitatea. Cercetătorii de la Universitatea Western Ontario au comparat eficacitatea exercițiilor cardio de scurtă durată dar efectuate intens, cu cele de lungă durată efectuate într-un ritm mai lejer. 

Rezultatele nu au fost deloc surprinzătoare. Subiecții din prima categorie au slăbit de două ori mai mult decât cei din a doua. Explicația sună în felul următor: în cazul exercițiilor intens efectuate organismul are nevoie să-și completeze cantitatea de energie consumată, să convertească acidul lactic eliberat în timpul alergării în glucoză și să restaureze nivelul de hormoni din sânge. Toate astea înseamnă că organismul va lucra mai mult să ardă grăsimile!  

Te concentrezi prea mult pe numărul de calorii arse în timpul alergării.

Una dintre cel mai comune greșeli atunci când faci exerciții sau alergi, este să crezi că majoritatea caloriilor pe care le arzi rezultă numai din acestea. Nimic mai fals. Simplu act de a fi în viață, a mânca, a sta, a gândi necesită consum de energie. De aceea este bine să ai o viață activă care să nu pună accent numai pe alergat și fitness la sală și apoi sedentarism, ci pe o serie întreagă de activități zilnice pe care le poți efectua ( fă piața, dă cu aspiratorul, plimbă-te în parc, ieși la o sesiune de shopping în mall etc.) 

Nu încerci și alte tipuri de exerciții cardio.

Alergatul sau mersul pe distanțe lungi la intensitate scăzută nu este eficient în

construcția masei musculare după cum am scris în rândurile de mai sus. Dar nici lipsa de diversificare nu este prea bună. Atunci când vrei să slăbești este indicat să combini mai multe tipuri de exerciții cardio cum ar fi înotul, ciclismul, gimnastica aerobică, săritul corzii, aparatele eliptice, dansurile, exercițiile cu kettlebell. 

Alergi prea mult (Da, prea mult!)

Alergatul este fără doar și poate sănătos, însă atunci când ai tendința să forțezi nota și să alergi până nu mai poți vei crea dezechilibre în organism. Mai precis hormonul numit cortizol este eliberat în organism atunci când alergi sau faci exerciții fizice. Astfel cercetările publicate în The Journal Hormone Research au scos în evidență faptul că alergatul pe distanțe lungi cauzează creșterea alarmantă de cortizol în organism. 

Iar acest nivel crescut poate conduce la inflamații, recuperare greoaie, ruperea țesutului muscular și acumularea de grăsime în jurul abdomenului. Este cam același efect pe care l-ai resimți dacă ai suferi de prea mult stres.

Tu cât de mult alergi sau exersezi pentru a slăbi?