Dieta 5:2 Mănânci cât vrei cinci zile din șapte

Hormonii care te îngrașă!

Află aici

Dieta 5:2 Mănânci cât vrei cinci zile din șapte

27.03.2014

Dieta 5:2 sau dieta postului de 2 zile, îi lasă pe cei care o urmează să mănânce orice vor și cât vor timp de cinci zile( în limita a 2000-2200 de calorii zilnic), În decursul celor 2 zile de post, mănânci doar un sfert din aportul zilnic de calorii, adică 500 de calorii pentru femei şi 600 de calorii pentru bărbaţi

Dieta apare scrisă în cartea lui Dr. Michael Mosley şi a lui Mimi Spencer. Autorii susţin că această dietă te ajută să scapi de kilogramele în plus mult mai repede decât alte diete standard. Mai exact, Mosley susţine că prin această dietă, în doar 2 săptămâni, putem scăpa de 9 kilograme.

Reguli pentru zilele cu restricții calorice

  • Cele două zile pot fi consecutive sau intercalate.  Dacă ești la început este bine să le intercalezi cu zilele fără restricții. Spre exemplu, iți poți alege zilele de miercuri și vineri, pentru a nu fi o schimbare mare pentru corp.
  • Mănâncă multe legume și proteine  și evită pe cât posibil carbohidrații și produsele zaharoase.
  • Ocupă-ți timpul cu diferite activități și cele 2 zile în care ai accesul restricționat la alimente vor trece mult mai repede.
  • Nu este interzis sa faci sport în cele două zile atât timp cât te simți bine. Daca faci asta, ai grija să te hidratezi. 

Meniu pentru cele două zile de post 

O zi de post din aceasta dieta nu este sinonima cu postul cu care suntem noi obisnuiti. Poti consuma oua, branzeturi si chiar carne foarte slaba. Bineinteles, trebuie sa bei multa apa, ceai verde sau cafea neagra. 

  • Proteine: o porție = 60 g pește alb/30 g pește gras/30 g carne de pui sau carne slabă/1 ou;
  • Produse lactate: o porție = 200 ml lapte degresat sau semidegresat/un pahar de iaurt 0.1% grăsime/75 g brânză de vaci/30 g cașcaval degresat;
  • Grăsimi bune: o porție = 2 lingurițe ulei de măsline/3 nuci, 4 migdale sau 10 fistic/10 măsline/1,4 avocado;
  • Fructe: o porție = 80 g ( ex. 4 linguri de fructe de pădure)
  • Legume: o porție = 80 g ( ex. o roșie)
  • Băuturi: apă, cafea, ceai, infuzii (min. 2 litri)

Cele cinci zile fără restricții

Alimentația normală în restul săptămânii nu înseamnă numai pizza și cartofi prăjiți. Sunt de preferat legumele și proteinele. Este recomandat a se consuma alimentele cât mai puțin preparate și a se evita complet alimentele procesate industrial. Mezelurile și carnea roșie nu trebuie consumate mai mult de o dată pe săptămână.

Exemplu de meniu:

  • Micul dejun: cafea sau ceai, fulgi de ovăz cu lapte, struguri
  • Prânz: omletă cu ciuperci, salată verde, pâine integrală și brânză de vaci
  • Gustarea: o  mână de migdale;
  • Cină: creveți sote, fasole verde, orez brun, 2 clementine

Cea mai rapidă dietă este cea care duce la o pierdere vizibilă în greutate în mod cât mai natural și în timp nu apare efectul “boomerang”.