Semenele dezechilibrelor hormonale

Află aici

Dieta ketogenică, mănânci mult și slăbești frumos!

22.01.2015

Veche de aproape 90 de ani, dieta ketogenică a fost creată în anul 1924 de către doctorul american Russell Wilder și reprezintă o cură bogată în grăsimi, suplimente adecvate de proteine și un conținut scăzut de carbohidrați.

Practic este o dietă în care corpul arde grăsimi pentru energie, acesta fiind și motivul pentru care vei scădea în greutate rapid datorită unui proces numit ”cetoză”.

Planul dietei ketogenice.

Regula de bază a acestei diete este următoarea: mâncarea ingerată pe parcursul unei zile întregi trebuie să se împartă astfel: grăsimi-65%, proteine -30% și glucide 5 %.  În  consecință vei avea voie să consumi maxim 50 g de glucide, 30-50 g carbohidrați și 30 de grame de fibre. De partea cealaltă cantitățile de proteine și de grăsimi trebuie calculate în funcție de înălțimea pe care o ai. Astfel se recomandă să consumi o cantitate egală cu numărul de centimetri pe care îi ai  peste înălțimea de un metru.

Alimente permise în dieta ketogenică:

  • carne de vită, carne de porc, carne de oaie, carne de pasare, măduva, ficat și creier provenind de la aceste animale, slănina, pește;
  • brânzeturi cu un înalt conținut de grăsimi precum cașcavalul, brânza mascarpone, telemeaua, untul, smântâna, iaurtul grecesc;
  • ouă;
  • legume de orice tip, mai puțin rădăcinoase bogate în amidon, precum cartofii;
  • fructe proaspete precum merele, ananasul, fructe de pădure, citrice în cantități mici;
  • nuci, sâmburi, semințe, măsline, fistic, caju;
  • uleiuri vegetale precum cel de cocos, de nucă sau de migdale;
  • apa plată, ceai verde, ceai negru și cafea fără zahăr sau îndulcitori. 

Alimente interzise: sunt cele procesate cum ar fi mezelurile sau brânza topită, pâinea, pastele, porumbul și orezul, care conțin amidon în cantități ridicate, mierea, produsele de patiserie, dulciurile, chipsurile, fructele confiate, cu un înalt conținut de glucide și băuturile carbogazoase sau sucurile îndulcite cu zahăr ori cu îndulcitori artificiali. 

În dieta ketogenică se recomandă să servești trei mese principale și două gustări pe zi. 

Iată un exemplu de meniu în rândurile de mai jos: 

Masa 1: omletă cu cașcaval; 

Gustare: Alune sau migdale; 

Masa 2: Ton/somon/sardine(pot fi conserve) cu ulei cu salată verde sau avocado+ lămâie, 

Gustare: 50 de grame de nuci. 

Masa 3: mușchi de vită la grătar, cu sos de unt și fasole verde.

 

Tu ești tentată să ții dieta ketogenică?