Ajutor, vreau să slăbesc!

Click aici

Cum afectează lipsa somnului greutatea corporală

22.05.2019

Dacă vrei să slăbești asigură-te că dormi suficient.

Când vine vorba de slăbit majoritatea ne gândim la dietă și sport, dar cercetările arată că există încă o componentă critică, și anume somnul.

Oamenii de știință au concluzionat că somnul insuficient stimulează apetitul, ceea ce conduce la o alimentație abuzivă și deci acumulare de kilograme în plus.

Studiile au arătat că atunci când nu dormim suficient:

  • Avem un nivel crescut al hormonului ”de foame”, grelina și un nivel scăzut la hormonului ”de sațietate”, leptina
  • Consumăm cu circa 300 de calorii mai mult pe zi, iar majoritatea excesului de calorii provine de la alimente grase
  • Simțim nevoia a mai multor gustări și facem mai puțină activitate
  • Avem un nivel crescut de cortizol, hormonul de stres care semnalizează organismul să conserve energia, adică să nu ardă grăsimile.

Rezultatele testelor efectuate au scos la iveală că subiecții studiului care nu au dormit suficient timp de 5 zile, au început să se comporte ca și o persoană aflată ușor sub influența alcoolului, fiind incapabili de decizii clare,  iar în plus au consumat mai multe alimente, în special carbohidrați și s-au îngrășat 1 kilogram în 5 zile.

Cercetăriile au arătat că cei care nu au dormit suficient timp de 14 zile dar au consumat același număr de calorii și-au redus rata de ardere a grăsimilor cu 55%.

Somnul este hrană pentru creier. Majoritatea persoanelor adulte au nevoie între 7 și 9 ore de somn în fiecare noapte.  

Cum să ai un somn mai lung și odihnitor- sfaturi și trucuri

  • Nu folosi niciun dispozitiv electronic cu o oră înainte de somn
  • Dormitorul trebuie să fie doar pentru 2 activități: somn și sex
  • Înainte de a merge la somn fă o baie caldă, aplică o mască pe față, citește o carte bună...
  • Menține un program al orelor de somn, chiar dacă e week-end
  • Evită consumarea meselor grele și a alcoolului cu 3 ore înainte de somn, de asemenea nu consuma cafea sau ciocolată cu 5-6 ore înainte de somn
  • Dormi într-o cameră întunecată
  • Consumă înainte de somn un pahar din băutura NighBurn Strong- te va ajuta să dormi mai bine, iar datorită combinației speciale de ingrediente va stimula arderea grăsimilor în timp ce dormi!