Mitul mâncatului după 6 seara

Câţi dintre noi nu am auzit expresia “mâncatul după 6 seara îngraşă”?

Faptul că ne abținem de la mâncare după 6 seara nu se consideră că ținem dietă. Studiile arată că nu este nici un indiciu că mesele de seară duc la acumularea de kilograme în plus. Acumularea de kilograme este dată de numărul de mese pe zi şi de consistenta lor şi nu în funcţie de oră la care sunt luate. Deci nu ora va face să vă îngrăşaţi, ci numărul de calorii acumulate şi numărul de calorii consumate. Afirmaţia în sine nu poate fi universal valabilă, întrucât criteriul „ora 6” nu spune nimic organismului

Seara, de regulă oamenii sunt mai puţin activi, ceea ce înseamnă că ard mai puţine calorii. Noaptea este perioada în care oamenii prezintă un risc mai ridicat de a consuma mai multe calorii decât este nevoie. Caloriile tot calorii rămân, indiferent de de momentul în care mâncaţi.

Vă îngrăşaţi în momentul în care mâncaţi mai multe calorii decât ardeţi, aşa că dulciurile consumate seara nu sunt cu nimic mai rele decât dulciurile consumate dimineaţa.

Premiza din spatele acestui mit constă în faptul că vă duceţi la culcare înainte de a avea timp să ardeţi caloriile aşa ca mesele luate seara târziu sunt transformate în grăsime.

În cazul în care mâncatul după ora 18, se potriveşte stilului dumneavoastră de viaţă, vă puteţi obişnui cu uşurinţa cu mesele de seară şi gustări sănătoase care contribuie pozitiv la nevoile dumneavoastră nutriţionale şi de energie.

Realitatea corectă din punct de vedere medical este că ultima masă (cina) este bine să nu fie de o consistenţă care să solicite organismul în perioada nocturnă, cu tot ce ar implica acest fapt (foame nocturnă, insulină, foame a doua zi dimineaţa, un somn perturbat etc.). Recomandarea medicală corectă este ca organismul să nu fie suprins la culcare cu stomacul plin. Mitul este uşor de demontat dacă se ia în calcul proporţia mică de persoane care slăbesc folosind această metodă.

Expresia “nu mai mânca seara” se poate eventual aplică la persoane cu un program regulat şi care se culca devreme. Nu aveti cum să “nu mâncati după ora 18.00″ dacă mergeti la culcare noaptea târziu.  Încearati să aveti o ultimă masă a zilei cu mai puţin de 3 ore înainte de culcare.

Este de preferat ca seara să evitati sursele majore de carbohidraţi: pâine, cereale, cartofi, orez, dulciuri. Puteţi mânca pește, carne, brânză, legume (atenţie la cele care fermentează, evitaţi-le!), nuci, migdale, seminţe, chiar şi un fruct (fără banane sau struguri). 

Soluția Sensilab: NightBurn Extreme

  • jută la diminuarea circumferinței taliei
  • Suprimă poftele care apar seara târziu și împiedică transformarea caloriilor în grăsimi
  • Accelerează metabolismul și să te ajută să menții sănătatea ficatului, principalul organ care arde grăsimile
  • Îmbunătățește calitatea somnului ca să te trezești împrospătat
  • Nu conține ingrediente care afectează somnul

Produse pentru tine