Salvează abdomenul de sărbători

Află mai multe

Nu îți poți potoli foamea? Atunci păcălește-o!

23.01.2014

Te simţi vinovată pentru că nu reuşeşti nicicum să dai jos kilogramele în plus? Orice ai face, tot nu te poti abţine de la mâncare şi înfometarea nu dărezultate în cazul tău ?

Trebuie să schimbi tactica !

Învaţă să păcăleşti foamea ! 

Ce e de făcut ?

Peste senzaţia de foame poţi trece destul de uşor dacă vei consuma înainte de masă anumite alimente, sănătoase, care te ajută să-ţi reglezi apetitul şi să adaptezi ulterior porţiile de mâncare adevăratelor nevoi ale organismului tău.

Ce alimente „taie” pofta de mâncare

Iaurtul

iaurt

Potoleşte rapid senzaţia de foame, chiar dacă vei mânca porţii mici. Prin conţinutul bogat de substanţe nutritive care sunt absorbite rapid în organism, datorită fermenţilor şi enzimelor pe care le conţine, iaurtul te ajută să-ţi menţii silueta. Este un aliment excelent, pe care-l poţi consuma seara, după ora 19.00, în momentul în care apare senzaţia de foame şi nu doreşti să mănânci altceva care îţi pune în pericol silueta.

Atenţie! E bine să mănânci iaurt simplu, nu cu fructe.

Oul fiert 

oufiert

Este un aliment foarte săţios, care te va ajuta să păcăleşti foamea. Astfel, când îţi este prea foame, oul fiert tare este soluţia salvatoare. Consumat alături de o feliuţă de pâine integrală sau sub formă de sandviş cu o bucăţică de brânză, foamea va dispărea rapid, fără să mănânci ceva nesănătos.

Orezul brun

orezbrun

Este un aliment foarte săţios, bogat în fibre şi îţi va regla şi tranzitul intestinal. Îl poţi consuma simplu, fiert, preferabil fără ulei şi fără a-l combina cu proteine animale sau cu produse lactate, ai grijă la cantitate: mănâncă doar o porţie mică, oricât îţi este de foame.

Fibrele 

cereale-integrale1

În special cele solubile, sunt recomandate pentru menţinerea siluetei. Acestea oferă rapid senzaţia de saţietate pentru o perioadă mare de timp, fără a ne îngrăşa. Fibrele solubile le găseşti în morcovi, fasole, linte sau ovăz, dar şi în spanac, urzici, ştevie sau leurdă.

Fructele

fructe

Cu un conţinut bogat de fibre şi cu foarte puţine calorii, fructele taie rapid pofta de mâncare şi oferă senzaţia de saţietate. Foarte consistentă şi bogată în glucide, banana potoleşte rapid senzaţia de foame şi mai ales de ceva dulce. În plus, conţine foarte multe vitamine şi minerale, benefice pentru organism. Nu ocoli însă nici portocalele, fragii sau grapefruitul. Merele şi perele sunt bogate în fibre şi pot fi şi ele alegerea potrivită pentru o gustare.

Atenţie! Fructele se pot consuma ca gustare sau înainte de masă cu 30 de minute, iar citricele sunt indicate în prima parte a zilei.

Apa plată cu lămâie

1962_pentru_ea.md_

Dacă vei bea peste zi câte un pahar de apă plată în care adaugi puţin suc proaspăt de lămâie, cu aproximativ 10 minute înainte de fiecare masă, senzaţia de foame va dispărea. În plus, apa cu lămâie aduce şi o serie de beneficii organismului.

Cartoful fiert

cartoffiert

Fiert în coajă, cartoful îţi va alunga senzaţia de foame, datorită fibrelor alimentare care se găsesc în cantitate mare în această legumă. Îl poţi consuma la prânz, însă nu alături de pâine, carne sau peşte, ci simpu sau în combinaţie cu legume fierte sau salate.

Ciupercile

fac parte din categoria alimentelor săţioase şi hipocalorice. Gustoase şi foarte sănătoase, ciupercile au un conţinut scăzut de calorii, dar sunt foarte bogate în vitamine şi minerale: vitaminele B, D, E, calciu, fier, potasiu şi fosfor.

Nucile, migdalele, alunele

beans

Dacă nu sunt consumate în exces, nucile şi alunele diminuează pofta de mâncare. Şi migdalele sunt foarte săţioase, aşadar poţi „ronţăi” zilnic câteva, dar neprăjite.