Zahăr sau grăsimi: Ce este mai rău pentru talia ta?

23.09.2016

Ți-e teamă să consumi grăsimi? Este adevărat că grăsimile au mai multe calorii pe gram decât carbohidrații sau proteinele, dar atunci de ce nu slăbești dacă renunți la grăsimi - și prin urmare consumi mai puține calorii?

Explicația este că de cele mai multe ori înlocuim grăsimile din dieta noastră cu zahăr (nu trebuie uitat că organismul nostru transformă toți carbohidrații procesați, chiar și pâinea, în zahăr).

Când nivelul de zahăr din sânge crește, insulina transformă tot excesul de energie în grăsime, care se depune în general în zona abdominală. Astfel apare un cerc vicios, organsimul resimte din nou senzația de foame și se supra-alimentează.

În mod surpinzător, noi cercetări arată că consumarea grăsimilor sănătoase te ajută să arzi mai multe calorii decât prin consumarea de carbohidrați. Acest lucru se datorează faptului că grăsimile sănătoase au abilitatea de a inhiba pofta excesivă de mâncare și oferi senzația de sațietate.

ZAHĂR VS. GRĂSIMI

Ai auzit de multe ori că consumul de grăsimi te îngrașă, că contribuie la bolile de inimă, diabet și obezitate. Ți s-a spus că grăsimile saturate sunt rele și uleiurile vegetale sunt bune. Dar adevărul este departe de aceste afirmații. Află de ce ZAHĂRUL ESTE VINOVAT pentru tot!

Zahărul te îngrașă!

O persoană consumă în medie cca. 69 de kg de zahăr/an și cca. 66 de kg de făină/an. E mult, nu-i așa?

Organsimul nu poate arde tot zahărul consumat, ci îl depozitează sub formă de grăsime pentru ”zilele negre” .

Ai nevoie de grăsimi pentru ca organismul să funcționeze normal!

Corpul uman este format din 15-30% grăsime. Grăsimile ajută la reglarea nivelului de zahăr din sânge, iar ca urmare senzația de sațietate se menține timp mai îndelungat.

Zahărul apare sub 250 de nume, dar tot zahăr este și tot același efect distructiv îl are.

Grăsimile sunt și ele de mai multe feluri:  saturate, monosaturate, polisaturate, trans ... dar fiecare acționează diferit.

Unele grăsimi (omega-3 spre exemplu) sunt de un real ajutor, altele (trans spre exemplu) sunt dăunătoare, iar altele sunt neutre.

BOOMERANGUL DIETELOR CU CONSUM SCĂZUT DE GRĂSIMI

În aceste diete avem tendința de a consuma mai mult amidon și zahăr pentru a compensa pierderea grăsimilor.

O dietă bogată în amidon și zahăr crește riscul inflamațiilor și încurajează diabezitatea (diabet + obezitate)

De asemenea crește în mod periculos nivelul de colesterol, astfel crescând și riscul de apariție a atacurilor de cord.

Studii recente arată că dietele cu consum ridicat de grăsimi și consum redus de carbohidrați stimulează arderea mai multor calorii decât dietele cu consum redus de grăsimi și consum ridicat de carbohidrați. De asemenea acestea îmbunătățesc nivelul de colesterol și elimină rezistența la insulină.

Dieta integrală este cea mai bună!

Cea mai bună cale de slăbire și menținere a unei greutăți sănătoase este o dietă integrală care să conțină grăsimi de calitate, fibre și carbohidrați care nu cresc nivelul de zahăr în sânge (fasolea uscată de exemplu).

Grăsimile de calitate se găsesc în: uleiul extra virgin de măsiline, avocado, uleiul extra virgin de cocos, nuci, unele semințe, ouă, pește gras. Se recomandă evitarea alimentelor procesate, mâncărurile de tip fast-food, uleiurilor de porumb sau soia, margarinei.

Nu da vina pe grăsimi pentru aripioare și talie groasă!

ZAHĂRUL este cel care îți sabotează greutatea și starea de bine. Grăsimile de calitate într-o dietă sănătoasă îți vor proteja corpul și îl vor hrăni din interior spre exterior.

Daca totuși nu te poți abține de la alimentele dulci, poți să mai oprești din efectele pe care zahărul îl are asupra organismului tău

Recomandăm Diabetyn tuturor celor care:

  • Au un nivel ridicat de zahăr în sânge,
  • Urinează frecvent și experiementează senzație de sete excesivă, creșterea poftei de mâncare și oboseala,
  • Doresc să controleze natural nivelul zahărului din sânge,
  • Consumă dulciuri în mod frecvent