Dieta care accelerează metabolismul

Află aici

Slăbește mâncând

28.01.2014

În copilărie părinţii vă spuneau că “dacă mâncaţi tot, primiţi un premiu“?

Ei bine, aveau mare dreptate ! Astăzi însă doamnele şi domnişoarele se feresc să mănânce tot din farfurie pentru că ţin mult la siluetă. Însă cum silueta perfectă nu se ţine cu înfometare trebuie să ştiţi că puteţi mânca tot din farfurie dar ţi să arătaţi bine în acelaşi timp.

SECRETUL este masticaţia !

MESTECAȚI  bine TOT CE MÂNCAȚI  şi nu o să vă îngraşați! Fiecare aliment pe care îl mâncăm pierde o cantitate semnificativă de calorii dacă este mestecat mai mult timp. Prin urmare dacă mesteci bine de tot un aliment el ajunge mult mai bine prelucrat în stomac iar digestia se face mult mai uşor şi mai repede.

 

Cine mănâncă repede se îngraşă mai uşor

Cercetătorii de la American Journal of Clinical Nutrition au demonstrat într-un raport că mâncatul în ritm lent poate funcţiona precum o cură de slăbire. Este valabil însă şi contrariul: cine mănâncă repede se îngraşă mai uşor. Când înghiţi repede mâncarea,de fapt  nu realizați cu adevărat cât de mult ai mâncat. Înghiţiturile mici şi bine mestecate ne ajută să simţim mai bine gustul, să savurăm mâncarea şi să ne simţim sătui mai repede.

ATENŢIE

Creierul uman percepe senzaţia de saturaţie abia după 20 de minute! Prin urmare cu cât mestecăm mai mult şi mai lent alimentele, cu atât creierul va înţelege că am mâncat suficient, înainte să terminăm mâncarea din farfurie.

Graba strică treaba

Atunci când mâncăm ceva la repezeală, pe stradă sau la birou, pe fugă facem de fapt un mare deserviciu organismului nostru. Masticaţia este un moment foarte important al actului alimentar, prin care se mărunţesc alimentele, se amestecă cu saliva şi practic acum începe procesul de digestie. Dacă stăm să ne gândim, masticaţia este singura etapă a acestui proces în care avem un oarecare control.

O buna masticaţie are un efect pozitiv asupra sănătăţii tractului digestiv şi in mod particular asupra dentiţiei. În plus, s-a constatat că atunci când oamenii mestecă mai mult la masa, ei ingeră mai puţine calorii şi au un nivel sanguin mai bun al hormonilor secretaţi în intestin. Concluzia care transpare de aici este că prin îmbunătăţirea actului de masticaţie putem controla mult mai bine greutatea corpului. Înghiţind alimentele aproape nemestecate ne privăm de gustul şi savoarea lor şi ajungem să mâncăm mai mult decat ne-ar fi necesar, ceea ce conduce în cele din urmă la exces ponderal.

ŞTIAŢI CĂ

În medicina traditională chineză pacienţii sunt sfătuiţi să “bea” alimentele solide, adică să transforme alimentele, prin mestecare, până devin o pastă aproape lichidă . În felul acesta digestia începe acolo unde trebuie de fapt, adică în cavitatea bucală, iar aportul de alimente este mult mai bine controlat.

NU UITAȚI

Fiecare înghiţitură de mâncare trebuie mestecată cel puţin 10 secunde, spun nutriţioniştii, pentru că masticaţia consumă calorii ! Creierului îi trebuie circa 20 de minute, ca să înregistreze senzaţia de satietate. Dacă mâncați repede, rişscați să săriți peste punctul în care vă simțiți, fără să vă dai seama ! În plus, grăbindu-vă, apucați să mâncați foarte mult, până când creierul procesează şi spune “stop”.