Vitamine din alimente sau vitamine din suplimente alimentare?

Hormonii care te îngrașă!

Află aici

Vitamine din alimente sau vitamine din suplimente alimentare?

30.03.2016

Probabil te vom surprinde, dar vitaminele din alimente sunt mai bune decât cele din suplimente alimentare.

Cu toate acestea, astfel de argumente devin generalizate în momentul în care luăm în considerarea următoarele întrebări:

  • Cât este de diversificată dieta noastră?
  • Care este proporția între produsele alimentare prelucrate și produsele proaspete consumate?
  • Care este calitatea alimentelor cumpărate și cum au fost produse?
  • Suntem capabil să satisfacem nevoia de nutrienți din alimentele pe care le consumăm?
  • Care este stilul nostru de viață?
  • În ce mediu trăim?
  • Mâncăm corespunzător pentru vârsta noastră?

Dieta contemporană este din ce în ce mai săracă, nu conține micronutrienții esențiali care asigură funcționarea normală a organismului. Uneori selecția celor mai bune produse alimentare, chair dacă este foarte bine planificată, poate eșua datorită stilului de viață agitat și rapid.

Este foarte important de știut că anumite vitamine, minerale sau nutrienți au absorbția direct influențată de alte elemente, care favorizează o biodisponibilitate mai mare.

De exemplu, vom adăuga extractului de turmeric, piper negru, ceea ce va crește biodisponibilitatea turmericului în mod semnificativ. Calciului i-a fost adăugată vitamina D, deoarce aceasta contribuie la o absorbție mai eficientă a calciului în organism.

Poate că nu realizăm, dar fiercare dintre noi ne situăm cel puțin o dată în viață în categoria celor cărora li se recomandă un aport mai crescut de vitamine, minerale sau nutrienți, astfel:

  • Femeile, înainte sau în timpul sarcinii au nevoie de un aport crescut de acid folic
  • Persoanele care au o problemă de sănătate, care afectează absorbția nutriențlor: alergii, intoleranțe alimentare, probleme cu ficatul
  • Fumătorii au nevoie de un aport mai crescut de vitamina C deoarece fumatul afectează absorbția vitaminei C din alimente
  • Persoanelor care sunt lipsite de energie li se recomandă complexul de vitamine B sau vitamina C
  • Persoanele care nu se expun suficient la soare le este recomandat să consume un aport suplimentar de vitamina D
  • Persoanele cu tensiune arterială crescută au nevoie de calciu și vitamina D care ajută al reglarea nturală a tensiunii
  • Persoanele în vârstă au nevoie de calciu, care este principalul element în reconstrucția țesutului osos
  • Sportivi sau persoanele foarte active au nevoie de un aport suplimentar de magneziu, care relaxează mușchii și previne crampele musculare, de asemenea crește nivelul de energie și rezistența
  • Persoanelor care suferă frecvent de migrene li se recomandă să consume magneziu.